تلاش برای استقرار حکومت الهی و اسلامی، خدمت به قرآن و اسلام است

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه تلاش در این حکومت حرمت داشته و تلاش برای حکومت‌های طاغوتی حرام است، گفت: حکومت پهلوی به عنوان دولتی طاغوتی در مقابل دین و قرآن ایستادگی کرد ولی امروز مردم با پیروزی حکومت اسلامی، احساس امنیت و آسایش دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز (۳ شهریور ماه) در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، به آیه‌ای از قرآن کریم اشاره و اظهار کرد: این دنیا ماندنی نبوده و ارزش دل بستن ندارد، ضمن اینکه لذت‌های پایدار و خوشی‌ها در سرای آخرت است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه نعمت‌های پروردگار در بهشت برای انسان‌های مخلص و با ایمان است، گفت: افراد جهنمی بهشت و بهشتیان را می‌بینند از آنها طلب نعمت‌های بهشتی را خواهند داشت.

وی ضمن تاکید بر اینکه دنیا برای همه از جمله افرادی که دشمن خداوند هستند نیز بوده و همه می‌توانند از نعمت‌های دنیوی بهره‌مند شوند، افزود: شاید گاهی سفره دشمنان خدا در این دنیا رنگین‌تر باشد، ولی آنها از نعمت‌های بهشتی در آخرت بهره‌مند نخواهند شد.

آیت الله حسینی این دنیا را برای خداوند کم ارزش دانست و ادامه داد: آخرت به عنوان جایگاه آخر انسان مربوط به انسان‌های اهل ایمان و متقی بوده و انسان‌های کافر از وجود چنین جایگاهی بهره‌مند نخواهند شد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه انسان بعد از مرگ وارد بهشت یا جهنم برزخی خواهد شد، بیان کرد: انسان آغازی داشته ولی انتهایی ندارد، زیرا انسان در گذر زمان مراحل مختلفی را طی می‌کند که این مراحل از رحم آغاز شده و تا آخرت ادامه دارد.

وی این دنیا را یک خواب و انسان را دچار توهم و ادعای مالکیت دانست و افزود: انسان در چنین جاهایی خواب بوده و خدا را نمی‌بیند، ولی در روز قیامت این توهم‌ها برطرف شده و انسان مشاهده می‌کند که مالکیت از آن خداوند است.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه اگر حقیقت‌ها را درک کنیم گمراه نخواهیم شد، اظهار کرد: ایستادن، نشستن، دیدن، شنیدن و خوردن همه نعمت‌های خداوند بوده و باید حقیقت آنها را درک کنیم.

امام جمعه یاسوج در خطبه سیاسی نماز ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: تنها راه نجات انسان در دنیا و آخرت تقوا بوده و برای رسیدن به همه خوبی‌ها، باید تقوا داشته باشیم.

وی تنها راه رسیدن به علم، دانش، عزت، استقلال و... را تقوا دانست و بیان کرد: اگر از خداوند دور شویم، همه چیز را از دست خواهیم داد.

آیت الله حسینی ضمن تبریک روز پزشک به همه پزشکان که در راستای بهداشت و سلامتی مردم تلاش می‌کنند، افزود: نجات جان یک انسان در نزد خداوند ارزشمند بوده و یکی از مصادیق حیات بخشی، درمان بیماری است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه بویراحمد در فراز دیگری از خطبه‌ها هفته دولت را یادآور شد و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی سفره‌ای را برای همه پهن کرده که همه مردم و ولایتمداران بر سر سفره حکومت الهی و نه حکومت طاغوتی حضور داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر اینکه تلاش در این حکومت حرمت داشته و تلاش برای حکومت‌های طاغوتی حرام است، یادآور شد: حکومت پهلوی به عنوان دولتی طاغوتی در مقابل دین و قرآن ایستادگی کرد ولی امروز مردم با پیروزی حکومت اسلامی، احساس امنیت و آسایش دارند.

آیت الله حسینی ضمن گرامی‌داشت هفته دولت، انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۱۳۶۰ توسط منافقین را یادآور شد و ادامه داد: مردم از ابتدا تاکنون خون‌های بسیاری برای انقلاب، عزت، امنیت و استقلال کشور داده‌اند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه دشمنان دست در دست یکدیگر تلاش کردند تا انقلاب اسلامی ایران را سرنگون کنند، افزود: با توجه به اینکه پیروزی از آن انقلاب اسلامی بوده، دشمنان هیچ گاه نمی‌توانند چنین غلطی کنند.

وی به سالروز اشغال کشور توسط متفقین در سال ۱۳۲۰ اشاره کرد و ادامه داد: ما در جنگ جهانی اول و دوم در اشغال متفقین بودیم، در جنگ جهانی اول حدود ۱۰ میلیون نفر از مردم کشورمان کشته شدند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه انگلیس در این جنگ ها همه غلات ایران را جمع آوری کرد و این موضوع باعث ایجاد قحطی در کشور و مرگ انسان‌های بی‌گناهی شد، اظهار کرد: در جنگ جهانی دوم نیز وضعیت به همین شکل بود، مقاومتی صورت نگرفت، هرچند که ۱۲۸ هزار نفر لشکر داشتیم، اما کشور در مقابل انگلیس و روسیه کشور متلاشی شد.

امام جمعه یاسوج یکی از علت‌های اصلی ساقط شدن حکومت پهلوی را بیزاری مردم از این حکومت طاغوت و دست نشانده انگلیس دانست و گفت: ملت مومن و ولایت مدار ایران در شرایط کنونی روز به روز در حال کسب افتخار و عزت هستند.

کد خبر 1621616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha