پیاده روی اربعین بزرگترین رسانه مستضعفین عالم است

حجت الاسلام سنجری با بیان اینکه پیاده روی اربعین همه افراد را با اربعین آشنا کرده است گفت:پیاده روی اربعین بزرگترین نرم افزار اسلام ناب محمدی و مستضعفین عالم است که می توان از آن به عنوان بزرگترین رسانه بهره برد .

حجت الاسلام سالار سنجری، امام جمعه چهاردانگه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد دستاوردهای مراسم پیاده روی اربعین گفت: با توجه به اینکه مکتب امام حسین (ع) و جریان عاشورا قله تمام علم و کمالات و زیبایی هایی است که یک زندگی ایده آل در بعد فردی و زیست جمعی به آن نیازمند است بنابراین حرکت به سمت کربلا و عاشورا ارتقای وجدان های انسانی و بشری به سوی آرمان های والا است.

امام جمعه چهاردانگه افزود: در دنیایی که تمدن مادی و مادیات بر ابعاد مختلف زندگی بشری و ابعاد فردی و جمعی چمبره زدند و انسان را در حوزه های اجتماعی و اقتصادی مورد تاثیر قرار داده اند به همین دلیل حرکت به سوی امام حسین (ع) حرکت به سوی آن زیبایی ها است و حال اگر این حرکت به شکل جمعی صورت گیرد انسان ها را از جغرافیای خود و مرزهایی که در خاک تعریف می شود، کنار می گذارد و در ساحت بلندتر و والاتری جغرافیایی ایجاد می شود که در آن مرز مانع نیست، نیت، رنگ، نژاد، گویش و لهجه مانع نیست و همه در آن مکتب از یک وطن هستند و آن وطن عاشورا، مکتب عاشورا و مکتب امام حسین(ع) است.

وی اظهار داشت: علاوه بر اینکه پیاده روی اربعین موجب همگرایی ایران و عراق است، موجب همگرایی میان آحاد انسان ها از گوشه گوشه دنیا است. محور وحدت در این حرکت عدالت و آزادی به معنای کلمه است زیرا قله آزادی و کرامت در عاشورا است و وقتی همه به این سو حرکت می کنند یعنی انسان ها و دنیا ذیل گفتمانی به نام آزادی، استقلال، عدالت و کرامت انسان حرکت می کنند که البته امروز خیلی ها این الفاظ را بر سر دست گرفته و برخلاف آن حرکت می کنند اما با الفاظی شیک آنها را کادو پیچ کرده و به آن عمل نمی کنند.

وی گفت: پیش بینی ما این است که امام حسین (ع) از گودی قتلگاه آن گاه که تنها و بی کس افتاده بود، بیرون آمده و در تاریخ حسینیه ای تاسیس کرده که به بلندا و وسعت تاریخ است. دشمنان و یزیدیان میخانه ای به وسعت تاریخ ساختند و جبهه ها از یکدیگر جدا شده و پالایش می شوند و جبهه ها به جدایی حق از باطل رسیده اند. باطل و حق هر یک به خلوص خود می رسند. محور خلوص حق عاشورای امام حسین (ع) و محور خلوص باطل ائمه طاغوت، آتش، شیاطین و مستکبران هستند.

وی گفت: فهم من از این واقعه این است که خط مقدم درگیری میان مستکبران و مستضعفین عالم عاشورای امام حسین (ع) است و یک مانور بسیار عظیمی است تا جایی که این مانور آفاق را در می نوردد و مشهور در میان تمام کشورها و انسان ها می شود و در اینجا این امر مقدمه ظهور می شود. وقتی دل ها متوجه امام(ع) شد، امام (عج) ظهور می کند و وقتی دل ها خود را از امام دور داشتند، امام  غایب می شود.

حجت الاسلام سنجری با اشاره به سخنان امام زمان (عج) در زمان ظهور و تکیه بر خانه کعبه یادآور شد: امام زمان (عج) در زمان ظهور می فرمایند:" الا یا اهل عالم من پسر همان مظلومی هستم که او را تشنه کشتند." امام حسین (ع) به قدری شناخته شده است که امام زمان(عج) خود را با او معرفی می کند و پیاده روی اربعین همه افراد را با امام حسین(ع) آشنا کرده است و اربعین و پیاده روی اربعین بزرگترین نرم افزار جهان اسلام و اسلام ناب محمدی است که می توان از آن استفاده کرد و به عنوان بزرگترین رسانه از آن بهره برد و پیاده روی اربعین بزرگترین رسانه مستضعفین عالم است.

کد خبر 1621741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha