۱۳ هزار و ۴۰۰ جلسه دیالیز رایگان در مراکز دانشگاه علوم پزشکی کاشان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از انجام ۱۳ هزار و ۴۰۰ جلسه دیالیز رایگان در مراکز دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دکتر عباس آزادی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بیماران همودیالیز به صورت مکرر و طبق معمول هفته ای دو یا سه بار و هر بار به مدت دست کم چهار ساعت دیالیز می شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: در این مدت ۱۳ هزار و ۴۰۰ جلسه دیالیز برای این بیماران در مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام شده است.

آزادی ادامه داد:  فعالیت بخش دیالیز بیمارستان اخوان کاشان از سال ۶۵ با سه تخت دیالیز آغاز شد. این تعداد تخت در سال ۷۶ به هفت تخت دیالیز افزایش یافت و سپس در همان سال با احداث ساختمان جدید مرکز دیالیز در بیمارستان اخوان شهرستان کاشان ظرفیت تخت‌های دیالیز این شهرستان به ۱۸ تخت و تا سال ۹۸ به تعداد ۴۴ تخت افزایش یافت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: تعداد تخت‌های دیالیز در حال حاضر شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجموع ۶۲ تخت است. از این تعداد تخت دیالیز ۴۴ تخت در بیمارستان اخوان کاشان، ۸ تخت در مجتمع بیمارستانی شهیدبهشتی و ۱۰ تخت در بیمارستان سیدالشهدا آران و بیدگل وجود دارد.

وی افزود: ارائه کیفیت بالای خدمات به بیماران دیالیزی در این مرکز به گونه‌ای است که از دهه اخیر تاکنون حتی یک مورد شکایت ارائه نشده و رضایت‌مندی مراجعان به این مرکز به طور ۱۰۰ درصدی است.

آزادی ادامه داد: مراکز دیالیز بیمارستان شهید بهشتی و اخوان کاشان و سیدالشهدا آران و بیدگل در مجموع ۲۳۰ بیمار را جهت انجام دیالیز تحت پوشش دارد و تعداد ۸ بیمار در سال جاری پیوند کلیه شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: تمامی اقدامات اولیه پیوند کلیه از انتخاب اهداکننده کلیه تا انجام اقدامات مقدماتی قبل از عمل جراحی و مراقبت های بعد از پیوند در این مجتمع انجام می‌شود و بیماران فقط برای عمل پیوند به تهران اعزام می‌شوند.

آزادی افزود: درمان بیماران دیالیزی هزینه های بالایی دارد اما در این مرکز با استفاده از خدمات بیمه به صورت رایگان درمان می‌شوند. در ایران به ازای هر پنج نفر یک دستگاه دیالیز وجود دارد ولی در کاشان به ازای هر چهار نفر یک دستگاه وجود دارد که از استاندارد کشوری بالاتر است.

وی خاطر نشان کرد: نقش خیران سلامت منطقه کاشان در تامین هزینه فرانشیز داروی بیماران بی بضاعت این مرکز حائز اهمیت است. پرداخت هزینه ایاب و ذهاب تعدادی از بیماران و تامین ماهیانه مقداری از اقلام زندگی جهت بیماران کلیوی، از جمله فعالیت های خیران سلامت در این حوزه است.

کد خبر 1621749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha