راه‌اندازی سینما سیار اربعین در کوفه به همت بچه‌های مسجد

آبیار با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری موعود (عج) شهرستان فردوس و قرارگاه جوادالائمه (ع) در اربعین حسینی، گفت: راه‌اندازی سینما سیار و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی نظیر برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب از جمله تدارکات بچه‌های مسجد بهدر موکب موعود در شهر کوفه است.

«حمید آبیار» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه «جوادالائمه (ع)» و کانون فرهنگی هنری «موعود» وابسته به مسجد جامع شهر فردوس در شهر کوفه، اظهار کرد: شروع خدمات ما از تاریخ پنجم صفر بوده و تا بیست و یکم این ماه نیز ادامه دارد.

راه‌اندازی سینما سیار اربعین در کوفه به همت بچه‌های مسجد

مدیر کانون فرهنگی هنری موعود شهرستان فردوس افزود: هفت سال است که در ایام اربعین حسینی توفیق خدمت به زائران سیدالشهدا (ع) را داریم اما امسال بنا بر مصوبه ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات در همکاری با یک موکب‌دار عراقی در شهر کوفه در خدمت زائران حسینی هستیم.

وی با بیان اینکه اعضای کانون موعود از بیست و پنجم ماه محرم به سمت کشور عراق حرکت کرده و سه دستگاه تریلی برای برپایی موکب نیز عازم شد، تصریح کرد: 45 نفر از بچه‌های مسجد گروه خادمان این موکب را تشکیل می دهند.

آبیار تأکید کرد: امسال همچون سنوات گذشته پذیرایی سه وعده، میان وعده و خدمات مختلف از قبیل اسکان، نانوایی، شست و شوی البسه، خیاطی، شارژ موبایل در موکب ارائه می شود؛ علاوه بر این تلاش کردیم به ویژه برنامه های فرهنگی که مهمترین رسالت ما در این سفر معنوی است بیش از پیش توجه کنیم.

راه‌اندازی سینما سیار اربعین در کوفه به همت بچه‌های مسجد

راه‌اندازی سینما سیار اربعین در کوفه به همت بچه‌های مسجد

این فعال مسجدی تصریح کرد: در راستای تداوم فعالیت های فرهنگی برای کودکان برنامه های مختلفی را در موکب تدارک دیده ایم که از جمله آنها می توان به ایجاد میز نقاشی برای کودکان، تدارک و تهیه کتاب‌هایی ویژه گروه سنی کودکان و نوجوان اشاره داشت.

راه‌اندازی سینما سیار اربعین در کوفه به همت بچه‌های مسجد

وی افزود: همچنین در راستای تداوم فعالیت های فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب، آثاری را در این زمینه آماده کرده ایم که در قالب نمایشگاه ارایه شده است؛ از سوی دیگر راه اندازی سینما سیار از دیگر اقداماتی است که به همت اعضای کانون فرهنگی هنری مهدی موعود (عج) شهرستان فردوس و قرارگاه جوادالائمه (ع) محقق شده و قرار است مستندهای مختلفی با موضوع اربعین در این سینما پخش شود، از جمله این مستندها می توان به «فردوس تا فردوس» اشاره کرد که به همت اعضای کانون مهدی موعود (عج) تولید شده است.

گفتنی است: موکب مهدی موعود (عج) در شهر کوفه، خیابان سهله، جنب مستشفی الفرات، واقع شده است.
 

کد خبر 1621895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha