270 کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی اجرا شد

عباس زاده گفت: در طول دو سال دولت سیزدهم 270 کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید که نصف کل باند دوم های استان است که در دو سال گذشته اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز (5 شهریور) در برنامه زنده گفتمان هفته شبکه خاوران اظهار کرد: پایان دومین سال خدمت دولت سیزدهم است و هفته دولت بهانه ای برای ارائه گزارش کار خادمان ملت در مجموعه دولت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال 987 پروژه عمرانی، اقتصادی و خدماتی در سطح استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود، گفت: عزم دولت بر اتمام پروژه های نیمه تمام است لذا 933 پروژه افتتاحی داریم و 54 پروژه هم کلنگ زنی می شوند که ارزش اعتبار این پروژه ها حدود 87 هزار میلیارد تومان است.

عباس زاده افزود: دولت سیزدهم با رویکرد مردمی محوری، عدالت محوری و محرومیت زدایی پای کار آمده است که از این لحاظ دولت توجه خوبی به خراسان جنوبی داشته است.

وی با بیان اینکه سهم بری از اعتبارات ملی اولویت آن بر اساس جمعیت است و استان ما کمتر از یک درصد جمعیت کشور را دارد، افزود: بر اساس آخرین آمار وزارت کشور؛ خراسان جنوبی در بین 31 استان کشور در سه شاخص جمعیت، تعداد پروژه ها و ارزش ریالی پروژه ها رتبه سوم کشوری را دارد که بیشترین سهم بری اعتبارات ملی در استان شاهدیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: جایگاه جمهوری اسلامی علی رغم اوج  شیطنت ها و دشمنی ها، جایگاه خوبی است و ایران در اوج اقتدار ملی و بین المللی قرار گرفته است چراکه پشتوانه مردمی دولت و نظام جمهوری، امروز اقتدار را برای ما رقم زده است.

عباس زاده گفت: هفته دولت امسال 987 پروژه را افتتاح می کنیم که نشان از دستِ پر دولت سیزدهم در خدمت به مردم است.

وی با اشاره به اینکه در استان دو هزار و 600 کیلومتر نیاز به باند دوم داریم، چراکه وجود راه ها؛ محور توسعه، پیشرفت و عنصر محرک توسعه استان است، گفت: امروز یکی از گران ترین کالاها راه است، هر کیلومتر احداث راه 25 تا 27 میلیون تومان هزینه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در دو سال خدمت دولت 150 کیلومتر باند دوم به اتمام رساندیم و در سفر اول ریاست جمهوری بیش از دو هزار میلیارد تومان برای باندهای دوم راه های استان اختصاص یافت و تا پایان امسال 120 کیلومتر دیگر افتتاح می شود.

عباس زاده ادامه داد: در طول دو سال دولت سیزدهم 270 کیلومتر باند دوم در استان به بهره برداری رسید که نصف کل باند دوم های استان است که در دو سال گذشته اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر خراسان جنوبی در احداث و بهره برداری باندهای دوم رتبه نخست کشوری را دارد، گفت: یک دوم باندهای کشور که به بهره بردای می رسد در محدوده استان ما است.

وی با بیان اینکه برای 260 کیلومتر از راه های استان اخذ مجوز ماده 23 گرفته ایم که جزو پروژه های دولتی ردیف ملی گرفته است، گفت: راه آهن زاهدان- بیرجند و مشهد به طول 910 کیلومتر کریدور شمال به جنوب است که یکی از بزرگترین پروژه های ملی و بین المللی است که برای تجارت بین الملل فوق العاده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: مجوزات لازم اخذ شده و تمام قطعات پروژه در استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان به مناقصه گذاشته شد، 13 قطعه از 23 قطعه در داخل استان است که زمین ها تحویل و تجهیز کارگاه ها توسط پیمانکاران انجام شده است.

وی تصریح کرد: تامین منابع مالی راه آهن انجام و به زودی عملیات اجرایی آن اغاز خواهد شد. همچنین ملاقات حضوری استاندار با ریاست جمهوی انجام شده و بر این موضوع تاکید شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: این مهم ابر پروژه منطقه شرق کشور است و فاز اول با 44 هزار میلیارد تومان قرارداد اولیه آن منعقد شده است.

عباس زاده در ادامه وضعیت استان را طرح نهضت ملی مسکن مثبت ارزیابی کرد و گفت: جزو استان های برتر کشور در اجرا این طرح هستیم.

وی گفت: در طول دو سال گذشته یک هزار و 400 کیلومتر روکش آسفالت با اعتبار بیش از دو هزار میلیارد تومان انجام شده است که اقدام شاخصی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در پنج ماه گذشته 530 کیلومتر روکش آسفالت در استان انجام داده ایم که تا پایان سال به هزار کیلومتر افزایش می ‎یابد، همچنین 140 کیلومتر راه روستایی احداث شده است

عباس زاده در ادامه مطالب خود به حمل و نقل هوایی و پروازهای استان اشاره کرد و افزود: دو فرودگاه بیرجند و طبس  پروازهای استان را انجام می دهند، فرودگاه بیرجند یکی از قدیمی ترین فرودگاه های کشور است و طی دو سال گذشته بیشترین سطح خدمات را به لحاظ تعداد و تنوع پرواز داشته ایم که در دوران تاریخ فرودگاه بی نظیر بوده است اما متاسفانه بداخلاقی هایی انجام شد که در 20 روز گشته پروازهایی استان با مشکلاتی روبرو شد که امیدواریم سقف پروازی فرودگاه بیرجند و طبس افزایش یابد.

وی از ارتقای سطح ناوبری استان با 130 میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: در فرودگاه طبس هم امکان پرواز در شب مهیا شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: یکی از بخش هایی که به صورت ویژه اجرا شد گاز رسانی بود که 533 روستا طی دو سال گذشته با اعتبار بیش از هزار و 200 میلیارد تومان از نعمت گاز بهره مند شدند.

عباس زاده گفت: یکی از ابر پروژه های ما خط انتقال گاز از زابل به نهبندان است که عملیات آن یک ماه گذشته آغاز شده است. با اجرای این پروژه آمایش سرزمینی ما به ویژه در جنوب استان تغییر می کند چراکه تضمین انرژی را برای ایجاد صنایع بزرگ خواهیم داشت.

کد خبر 1621988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha