اختتامیه نخستین سوگواره ملی عکس «راوی عشق» در زنجان برگزار شد

نخستین سوگواره ملی عکس «راوی عشق» با شرکت ۸۰ عکاس حرفه ای و موبایل همراه از نقاط مختلف کشور و با ارسال ۱۴۳۱ اثر شامگاه دیروز به میزبانی زینبیه اعظم زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مرتضی شهامی، معاون مدیریت توسعه و منابع استانداری زنجان در این آیین با اشاره به ضرورت انتقال پیام عاشورا به نسل جوان اظهار کرد: لازم است تا از رویکردهای جدید برای ادامه راه و بیان عظمت و بزرگی اهل بیت(ع) استفاده کرد.

به گفته وی، برای بیان عظمت این حادثه بزرگ تاریخ باید با زبان بهتر و رساتر مسیر اهل بیت را به مردم دنیا نشان داد تا بشریت بتواند به اتصال به این ریسمان الهی به تعالی برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در این سوگواره از زبان هنر برای بیان عزاداری مردم زنجان استفاده شد، گفت: در سوگواره ملی عکس "راوی عشق"، عکاسان از زاویه نگاه خود یکی از میراث ناملموس جهان اسلام را به تصویر کشیدند.

سیدسعید صفوی با یادآوری اینکه سومین تجمع انسانی پرشور یوم‌الزینب (س) است، گفت: این روز در تقویم رویدادهای ملی و جهانی به نام زنجان رقم خورده است.

وی با اشاره به اینکه ۹ میراث معنوی ناملموس معنوی مختص زنجانی‌ها است، افزود: دهمین میراث معنوی کشور حسینیه اعظم و تعزیه ارمغانخانه، تعزیه رجعین و یوم‌الزینب (س) است.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی زنجان، زینبیه اعظم زنجان در سال ۱۳۸۸ ثبت ملی شده، آیین آن نیز در سال ۹۰ به عنوان میراث معنوی کشور ثبت ملی شده است.

رئیس هیئت امنای زینبیه اعظم زنجان نیز به قدمت ۵۰۰ ساله زینبیه اعظم زنجان اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین برنامه زینبیه اعظم دسته عزاداری زینبیه اعظم در یازدهم ماه محرم است.

عباس محمدی ادامه داد: زینبیه اعظم در سال ۸۸ در فهرست آثار ملی ثبت شده و در سال ۱۳۹۰ نیز دسته باشکوه عزادارای آن در فهرست آثار معنوی کشور ثبت شده است.

نخستین سوگواره ملی عکس «راوی عشق» با شرکت بیش از ۸۰ عکاس از نقاط مختلف کشور در بخش حرفه‌ای و موبایل همراه بود. همچنین بیش از ۱۴۳۱ اثر ۹۰۵ اثر در بخش حرفه‌ای، ۵۲۶ اثر در بخش پویش مردمی، موبایل ارسال شده بود.

کد خبر 1622003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha