پوشش بیمه بیش از دو میلیون نفر از جمعیت استان در بیمه سلامت

مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی گفت: بیش از دو میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت استان، ۶۱ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

فریده جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذبرایجان غربی گفت: امید به زندگی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه یافتگی یک جامعه است و پوشش بیمه کارآمد و دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی ارزان یکی از شاخص‌های امید به زندگی است.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت ایران متولی  اصلی بیمه همگانی کشور است که هدف پوشش همگانی بیمه برای افراد فاقد بیمه درمانی را پیش رو داشته است و لذا با تصویب هیئت وزیران در سال ۱۴۰۲ تعداد دهک‌های رایگان از سه  به ۵ دهک افزایش یافت و حق بیمه پرداختی  ۵ دهک اول جامعه کاملاً رایگان می‌باشد.

جعفری ادامه داد: در استان آذربایجان غربی نیز با پوشش بیمه بیش از دو میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت استان، ۶۱ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که ۸۵ این افراد به صورت رایگان و با یارانه دولتی از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند.

وی رایگان شدن حق بیمه دهکهای درآمدی یک تا پنج و کاهش چشمگیر پرداخت حق بیمه در دهک های ۶تا ۹، تاسیس صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب العلاج، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی و اوتیسم ، پوشش ۹۰ درصدی بیمه ای هزینه های درمان نازایی و ناباروری و ارائه خدمات در دو مرکز دولتی جامع زنان کوثر و مرکز خصوصی و اجرای طرح دارویار و افزایش پوشش تعهدات بیمه ای داروها را از جمله دیگر اقدامات از دستاوردهای اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی در استان که با حمایت های دولت مردمی سیزدهم محقق شد، عنوان کرد.

جعفری افزود: همچنین پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی ، پوشش رایگان بیمه ساکنین محلات کم برخوردار با اجرای بیش از ۴۰ میز خدمت جهادی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر های استان، اجرا و استقرار طرح نسخه نویسی الکترونیکی، پوشش بیمه مادران باردار،شیرده و فرزندان تا  ۵ سالگی، پرداخت به موقع مطالبات موسسات، ارائه غیر حضوری خدمات از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت و بیش از ۴هزار بازدید مستمر از مراکز درمانی طرف قرارداد در سال  1401 را از دیگر فعالیت های بیمه سلامت استان آذربایجان غربی مطرح کرد.

کد خبر 1622049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha