۲۰۰ پروژه آب و فاضلاب با هدف رفع مشکل تنش آبی در مازندران اجرا می شود

برارزاده گفت: ۲۰۰ پروژه در بخش آب و فاضلاب مازندران با ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار با فرماندهی سپاه کربلای مازندران و بسیج سازندگی در دست انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، بهزاد برارزاده- مدیر عامل آبفای مازندران، دوشنبه (۶ شهریور) در آیین افتتاح طرح های آب و فاضلاب بهشهر اظهار کرد: در مسیر سقایی قرار داریم و تابع حضرت ابوالفضل هستیم و با همه توان و شبانه روزی در این بخش تلاش خواهیم کرد.
وی افزود: مسئولیت سنگینی برعهده داریم و تلاش داریم تا با همکاری همه جانبه برای رفع مشکلات کم آبی و تنش آب تلاش شود.
مدیر عامل آبفای مازندران با اشاره به افتتاح  ۵۰‌ پروژه در هفته دولت یادآور شد: در هفته دفاع مقدس و دهه فجر هم پروژه های افتتاحی در دست اقدام داریم.
برارزاده افزود: ۲۰۰ پروژه در بخش آب و فاضلاب مازندران با ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار با فرماندهی سپاه کربلای مازندران و بسیج سازندگی در دست انجام است.
وی گفت: تشنگی ۱۳۵۰ روستای مازندران در پشت سرسبزی آن نهفته است و قرارداد آبرسانی برای یکهزار و ۳۵۰ روستا با سپاه کشور بسته شد.
وی با بیان اینکه قرارداد با سپاه کل کشور منعقد شد؛ خاطرنشان کرد: در فاز اول ۶۰۰ روستا ابلاغ قرارداد شد تا پروژه ها اجرایی شود.
این مسوول بیان کرد: امروز همزمان  با پنجمین روز از هفته دولت، ۶ پروژه با اعتبار بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان در بهشهر افتتاح و به بهره برداری رسید و با توجه به اینکه ۱۱۰ لیتر در ثانیه شهر بهشهر با مشکل آب روبرو بود، امروز به ۳۰ لیتر در ثانیه رسید و با حفر چاه این دغدغه در سال آتی برطرف می شود.
به گفته برارزاده، در تنش آبی با توجه به دغدغه رئیس جمهور در حوزه آبرسانی، ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی مازندران از کشور اعتبارات درخواست شد و امروز ۳۵۰ میلیارد تومان محقق و برای پروژه ها پیمانکار داریم.
مدیر عامل آبفای مازندران یادآور شد: با حمایت های شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس و رایزنی با وزیر، ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه انتخابیه اخذ شد که ۹ میلیارد تومان به بهشهر اختصاص یافته است.
وی افزود: سالهاست مردم بهشهر انتظار آغاز پروژه تصفیه فاضلاب را می کشند که اقدامات لازم و استعلامات و نقشه برداری و مکان یابی انجام شد و منتظر زمین هستیم که در ۱۰۰ هکتاری و شهرک صنعتی درخواست شد که در صورت اختصاص زمین در شهرک صنعتی، از پساب آن می توان برای شوره زار و زمین های بایر  استفاده و برای کشاورزی به کار برد و همچنین می توان صنایع آب بر به منطقه آورد که این‌پساب در کشور مورد توجه است.

کد خبر 1622075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha