پایان ناامنی شغلی کارمندان دولت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ۲۷ نوع قرارداد نامنظم در دستگاه‌های اجرایی کشور با تصویب طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت در شورای نگهبان خاتمه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان‌مازندران، علی بابایی کارنامی- نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی یکی از دغدغه‌های مهم این سالها براساس رویکرد دستگاههای دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی که دستگاه‌های مشمول ماده ۲۹ برنامه ششم طرح بود، ناامنی شغلی در کارمندان دولت به معنای عام دانست و اظهار کرد: به دنبال آن بودیم تا افسارگسیخته ها را در استخدام دستگاه‌های دولتی نظم دهیم و براساس شایستگی ها انجام شود.

وی افزود: طرحی با عنوان «ساماندهی کارکنان و استخدام کارکنان دولت در دستگاه‌های مشمول ماده ۲۹ قانون  برنامه ششم» دولت مجلس رای داد و شورای نگهبان ایراداتی براساس قوانین و موضوعات مربوط به سیاست های کلی نظام بر این طرح داشت که دوباره به مجلس ارجاع داده شد.

بابایی کارنامی با بیان اینکه در کمیته اجتماعی بحث  و گفت وگو شد، افزود: با هماهنگی سازمان اداره استخدامی و حقوق دانان شورای نگهبان و  به توافقات نسبی رسیدیم و ایرادات برطرف و صحن مجلس شورای اسلامی دوباره رای داد و به شورای نگهبان ارسال شد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس اظهار کرد: امیدواریم با تصویب این طرح، برهمین اساس ۲۷ نوع قراردادهای نامنظم و بدون ضوابط در دستگاه اداری جمع و در کل کشور قراردادی با کار معین، قرادادی، رسمی و پیمانی اجرایی شود.

بابایی کارنامی یادآورشد: این فضا اولین بار بود که مطرح شد و امیدواریم با تایید شورای نگهبان، شایستگی های کارکنان دولت به سرانجام برسد.

کد خبر 1622096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha