برای استفاده از فرصت‌ها و خنثی سازی تهدیدات باید قوی‌تر شد

امیر سرلشکر موسوی در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: برای استفاده از فرصت‌ها و خنثی سازی تهدیدات، باید قوی‌تر شد و یکی از بخش های مهم قوی‌تر شدن، قدرت دفاعی کشورمان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که باحضور دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دوره ۳۴ مدیریت دفاعی این دانشگاه برگزار شد، با تسلیت ایام اربعین حسینی، گفت: حقیقتاً دوره دافوس یک فرصت بی نظیر در طول دوره خدمت است.

بنده این مطلب را به عنوان کسی که همه دوره های طولی و بیشتر دوره های عرضی را طی کرده می‌گویم و در مقایسه این دوره با سایر دوره های آموزشی در ارتش، تأثیرش را در وجود افسرانی که این دوره را طی می‌کنند و همچنین بر واحدهای تحت امرشان می بینم.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشید که این دوره (تحصیل در دافوس) برای چه چیزی و برای چه کسی مهم است؟ برخی از دانشجویان در دوره های گذشته، از این فرصت خوب بهره نبردند اما دانشجویان بسیاری هم بعد از فارغ التحصیلی و حضور در محل مأموریت، مثل خورشید می درخشند.

سرلشکر موسوی در ادامه گفت: اگر از خود سوال کنیم که چرا و برای چه کسانی طی دوره دافوس یک فرصت است؟ ابتدا باید توصیه کنیم همه عزیزانی که قرار است مسئولیتی در حوزه‌های کشوری و لشکری داشته باشند کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» تالیف ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را یکبار دیگر با دقت و عمیق مطالعه کنند تا درک دقیقی از ائمه اطهار (علیهم السلام) به عنوان یک انسان ۲۵۰ ساله پیدا کنند که در مواقع مختلف زندگی ۲۵۰ ساله، مواضع مختلفی داشته که گاه و علی الظاهر متناقض و گاهی متفاوت اما همه در مسیر تحقق یک هدف واحد که خداوند برای آن، انسان را آفرید و پیامبران را به رسالت برگزیده، بوده است. و این مسیر همان راهی است که فرماندهان آینده ارتش باید بپیمایند.

سرلشکر موسوی ادامه داد: نکته دوم؛ تأمل در چرایی کینه و عداوت حکام جور و طواغیت نسبت به ائمه معصومین (علیهم السلام) است توجه به این دو نکته تا حدودی ضرورت طی دوره دافوس به عنوان یک فرصت با رویکروهای تربیت فرماندهان آینده را ترسیم می‌کند.

فرمانده کل ارتش در ادامه توجه به ابعاد مهم بیانیه گام دوم انقلاب از جمله حرکت برای تشکیل تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور حضرت مهدی (عج) را نکته دیگری برای تعمق جهت شناخت وظیفه‌ای که در این فرصت باید برای آن آماده شد عنوان کرد و یادآور شد: با تأمل در کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» و بیانیه گام دوم انقلاب می‌توانیم ببینیم در کجای تاریخ و جغرافیا ایستاده‌ایم. اگر کسی جای ایستادن خودش را در تاریخ و جغرافیا پیدا کند؛ آن وقت به این فرصت‌های بی‌نظیر با نگاه عمیق‌تری توجه خواهد کرد.

سرلشکر موسوی در ادامه خطاب به دانشجویان جدیدالورود دافوس تصریح کرد: نکته مهم دیگر، داشتن نگاه تمدنی نسبت به رویدادها و وقایع است. نگاه تمدنی یعنی نگاه کردن از بالا به تاریخ که نتیجه اش وسعت و تعمیق دید است یعنی نگاه از زمانی که حضرت آدم (ع) و حوا (س) آفریده شدند تا امروز، از روندها و فراز و نشیب‌های زندگی بشر تا درگیری با شیطان و هوای نفس و طاغوت، از بعثت تا غدیر و تا عاشورا و از عاشورا تا غیبت. در این صورت تاحدودی می توانیم روند آینده جهان را تصور کنیم و با تعبیر زیبای رهبر عزیز انقلاب از «پیچ تاریخی» عبور کنیم.

فرمانده کل ارتش افزود: هرچقدر فاصله ما به هدف اولیای الهی نزدیک تر باشد و در مسیر ترسیمی آن بزرگواران حرکت کنیم، زودتر از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد. سرلشکر موسوی در ادامه با اشاره به مسائل و اتفاقات جهان امروز در عرصه‌های مختلف و فرصت‌ها و تهدیدهایی که برای ایران اسلامی در این شرایط وجود دارد، گفت: فرصت‌های ما امروز بسیار بیشتر از تهدیدات است اما برای استفاده از فرصت‌ها و خنثی سازی تهدیدات، باید قوی‌تر شد و یکی از بخش‌های مهم قوی‌تر شدن، قدرت دفاعی کشورمان است و رکن مهم قدرت دفاعی کشور، ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 1622121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha