اولین پرواز هوایی بین عربستان و اسرائیل

یک روزنامه اسرائیلی گزارش داد: پس از فرود اضطراری یک هواپیمای مسافربری اسرائیلی در جده عربستان، هواپیمای جایگزین از دبی برای انتقال مسافران اسرائیلی پرواز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیاالیوم، روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونت» گزارش داد: امروز هواپیمای جایگزین متعلق به شرکت ایر سیشل برای انتقال 128 مسافر اسرائیلی از دبی پرواز کرد. یک هواپیمای مسافربری روز گذشته(دوشنبه ششم شهریور 1402) به دلیل نقص فنی در جده عربستان فرود آمد.

این اولین پرواز مستقیم یک هواپیمای مسافربری از یکی از شهرهای عربستان به اسرائیل خواهد بود.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی گزارش داد: با مسافران هواپیما و شرکت هواپیمایی و طرف‌های مورد نظر در تماس است تا به سرعت به این مسئله پایان دهد.

شرکت هواپیمایی «ایر سیشل» روز گذشته اعلام کرد: یک هواپیمای مسافربری این شرکت که عازم تل آویو بود، به دلیل نقص فنی در هواپیما فرود اضطراری در فرودگاه جده عربستان داشت.

این شرکت گزارش داد: مسافران شب را در یکی از هتل‌های عربستان گذراندند. سپس، یک هواپیمای جایگزین، مسافران را به اسرائیل بازمی گرداند.

این شرکت اعلام کرد: 128 اسرائیلی در هواپیمای مسافربری ایرباس 320 حضور داشتند که به دلیل نقص در سیستم الکترونیکی مجبور به فرود اضطراری شد.

این هواپیما پس از چهار ساعت از بلند شدن از جزایر سیشل قبل از فرود برنامه ریزی شده در اسرائیل، در جده فرود آمد.

این روزنامه اسرائیلی گفت: فرودگاه جدید پیش از این به عنوان فرودگاه جایگزین برای مسیرهایپروازی به سمت اسرائیل مشخص شده بود. همچنین موافقت با فرود اضطراری پروازها از سرزمین‌های اشغالی و به همین مقصد که از حریم هوایی عربستان می گذرد، انجام شده است.

این رونامه اعلام کرد: باید تاکید کرد که این فرود اضطراری واقعی نیست.خلبانان نیز وضعیت اضطراری اعلام نکردند. وضعیت همه مسافران نیز خوب است.

مسئولان وزارت امور خارجه در تل آویو اعلام کردند: با اسرائیلی‌ها در جده رفتار بسیار مهربانانه‌ای می شود.

کد خبر 1622251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha