گلایه نماینده نهبندان در مجلس از همراهی نکردن بانک ها در طرح نهضت ملی مسکن

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس گفت: بانک ها با وجود ابلاغ تسهیلات با مردم در طرح نهضت ملی همراهی نمی کنند، این مهم نیاز به تذکر بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مصطفی نخعی امروز (7 شهریور) در مراسم گرامیداشت رور نهبندان اظهار کرد: 14 اتفاق بزرگ در شهرستان نهبندان در دو سال گذشته رقم خورده است.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه با مصوبه مجلس انتقال آب از دریای عمان به نهبندان و سربیشه و استان خراسان جنوبی فراهم شد، افزود: این مهم پیشرفت خوبی دارد و بخش قابل توجهی از کار انجام شده است.

وی با اشاره به کلنگ زنی خط انتقال گاز از سیستان و بلوچستان به نهبندان، گفت: این پروژه سبب می شود به منابع گاز عسلویه وصل شویم که زیرساخت مهمی است که برکات آن در آینده مشخص خواهد شد.

وی گفت: با پیگیری های انجام شده شبکه سراسری ریلی استان خراسان جنوبی از نهبندان رقم خواهد خورد، نهبندان شهرستان معدنی با ظرفیت های عالی است که با این پروژه اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس افزود: با رایزنی های زیاد برای دانشگاه فنی و حرفه ای نهبندان که سال 99 آغاز شد مجوز پذیرش دانشجوی دختر فراهم شد، مجتمع عالی سلامت با این که مجوز داشت اما به دلایلی در سال 1401 پذیرش دانشجو نداشت با پیگیری های زیاد برای سال 1402 در رشته بهداشت عمومی دانشجو پذیرش خواهد کرد و دپارتمان ملی معدن نهبندان ایجاد و اولین دوره های مهارتی برگزار شد.

نخعی با بیان اینکه عملیات اجرایی بزرگترین واحد فرآوری فلورین نهبندان در دهسلم آغاز شده است، افزود: این پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و به زودی تولید خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: اولین واحد تولید گاز طبیعی مایع کشور در نهبندان برنامه ریزی شده است که در حال مذاکره است.

 نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: طرح توسعه نهبندان مهمترین اتفاق دولت سیزدهم است، این طرح با تدبیر رهبری و با سفر ایشان به شهرستان مصوب شد اما تحولی که رهبر انقلاب انتظار داشتند محقق نشده بود.

وی ادامه داد: این طرح در سفر ریاست جمهوری مطالبه گری شد و هم اکنون در معاونت اجرایی ریاست جمهوری تایید و پنج هزار میلیارد تومان طی چهار سال برای آن در نظر گرفته شد تا زیر ساخت های توسعه نهبندان اجرایی شود.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس تصریح کرد: هم اکنون این طرح در انتظار تصویب هیئت وزیران است که از استاندار خراسان جنوبی خواستاریم این مهم را با جدیت دنبال کند تا به بودجه سال آینده برسد و ردیف اعتباری بگیرد.

نخعی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در نهبندان، گفت: با این اقدامات وسیع جایی برای ناامیدی وجود ندارد، در آستانه یک جهش بزرگ در شهرستان نهبندان هستیم و باید همه مسئولان دلسوزانه پای کار باشیم.

وی با اشاره به جاده نهبندان به بیرجند، گفت: بودجه این جاده از 30 میلیارد تومان به 200 میلیارد تومان رسیده است لذا در بخش تخصیص ها به مسئولان تذکر بیشتری داده شود چراکه این جاده، شریان حیاتی است و هر چند وقت یک بار اخبار ناگواری از حادثه و مرگ مردم می شنویم، این جاده مستحق اعتبار بیشتری است.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه منابع مالی ما کم است اما پذیرش رفتارهای ناعادلانه را نداریم، گفت: رئیس جمهوری وعده بازگشایی مرز نهبندان را داد اما خیلی شاهد اتفاق خاصی در این مرز نیستیم، در صورتی که با این خشکسالی ها مرزنشینان با مشکلاتی مواجه هستند.

نخعی تصریح کرد: روستاهای مرزی نهبندان در حال تخلیه شدن هستند و باید فکر اساسی برای کول بری کرد.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن از ابتکارات و وعده های مهم ریاست جمهور بود، افزود: بانک ها در این خصوص همراهی نمی کنند، تسهیلات ابلاغ ولی به مردم واگذار نمی شود.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس اضافه کرد: افزایش بیمه تامین اجتماعی که سبب افزایش قیمت پروانه ها و صور مجوز ساخت و ساز شده بود گرفتاری های زیادی ایجاد کرد که با همراهی کمیسیون عمران اصلاحاتی انجام شد که در صورت رضایت شورای نگهبان، ابلاغ و مشکلات رفع خواهد شد.

نخعی در پایان خواستار استقرار فرمانداری ویژه نهبندان شد و افزود: این مهم از ضروریات است متاسفانه با پیگیری های زیاد در دولت گذشته به نتیجه نرسید، در این دولت در وزارت کشور این طرح آماده ولی در مجلس تصویب نشد، لذا گزارشی تهیه به رهبر انقلاب تقدیم شد، اخیرا  بازدیدی از مدیرکل تقسیمات کشوری انجام شد، این مهم  مطالبه ما است که نیاز به دستور استاندار دارد.   

کد خبر 1622264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha