پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق امداد ولایت گلستان در سال جاری

بابایی از پرداخت یک هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گلستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، عیسی بابایی امروز (چهارشنبه ۸ شهریور) امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بزرگترین صندوق قرض الحسنه کشور است که از سال ۹۵ مجوز از بانک مرکزی دریافت کرده و عضئ شبکه شتاب است.

مدیرکل کمیته امداد گلستان افزود: این صندوق در استان بیش از ۲۱۸ هزار سپرده گذار دارد و تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون تومان با کارمزد سه درصد پرداخت می کند.

وی ادامه داد: این صندوق در ۶ سرفصل تسهیلات کارگشایی، ودیعه مسکن، احداث و تعمیرات مسکن، اشتغال، تسهیلات درمانی و هزینه های دانشجویی خدمات ارائه می دهد.

بابایی اظهارداشت: به منظور تقویت این صندوق و ترغیب سپرده گذاران سه قابلیت طرح قرض ماندگار، سپرده گذاری هم افزایی و مسئولیت اجتماعی اضافه شده است و سپرده گذاران می توانند از این قابلیت ها بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: از زمان افتتاح این صندوق (سال ۹۶) تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۲ هزار فقره تسهیلات به ارزش سه هزار و ۲۷۱ میلیارد ریال به صورت قرض الحسنه به متقاضیان سطح استان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد گلستان با بیان اینکه در سال گذشته هفت هزار و ۴۸۱ فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و ۱۷ میلیارد ریال پرداخت شد، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز یک هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: تسهیلات قرض الحسنه از طریق اعتبارات کمیته امداد در بانک های مهر و رسالت نیز پرداخت می شود و از سال ۹۶ تا کنون، بیش از ۵۸ هزار فقره تسهیلات به ارزش چهار هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال در قالب قرض الحسنه پرداخت شده است.

حمیدرضا جوادیان، مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت نیز در این نشست با تبریک هفته بانکداری اسلامی، گفت: تسهیلات این صندوق با کارکزد سه درصد پرداخت می شود و جریمه تاخیر و دیرکرد دریافت نمی شود.

وی افزود: این صندوق در تمامی شهرستان های استان دارای شعبه است و صندوق امداد ولایت به غیر از افراد مددجو به نیازمندان دارای دهک یک تا پنج نیز تسهیلات می دهد.

جوادیان با اشاره به طرح قرض ماندگار، گفت: در این طرح افراد خیر و توانمند می توانند به منظور واریز کمک به حساب های نیازمندان شهرستان ها، کمک های خود را به صورت هبه به این صندوق پرداخت کنند.

وی در در خصوص طرح مسئولیت اجتماعی نیز، افزود: در این طرح نیز کسانی که اندوخته مالی دارند می توانند پول خود را به مدت یک سال در صندوق امداد ولایت گذاشته و از محل پول خود به نیازمندان تسهیلات بدهند.

کد خبر 1622458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha