بنیاد نوجوان در کردستان راه‌اندازی شده است/ اجرای طرح رویداد حاج قاسم در کردستان

دلشاد گفت: بنیاد نوجوان به منظور شناسایی نوجوانان انقلابی دغدغه‌مند، توانمند و کنشگر در استان کردستان راه‌اندازی شده است.

ستاره دلشاد مدیر قرار گاه دختران بنیاد ملی نوجوان در کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای توجه به سه محور رسانه، بانوان و نوجوانان، سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور بنیاد نوجوان را پایه گذاری وتاسیس کرد.

وی افزود: این بنیاد در هر استان دو نفر مسئول دارد که یک آقا مدیر بنیاد نوجوان پسران و یک‌خانم مدیر بنیاد نوجوان دختران است و سعی دارند تا با برگزاری دوره‌های مدون و تربیت فرماندهان آینده کشور گام‌های مؤثری بردارند و فرماندهان نوجوان را برای نظام و انقلاب و سربازانی برای فرمانده اصلی تربیت کنند.

دلشاد تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی این بنیاد آن است که نوجوانان انقلابی، دغدغه‌مند، توانمند و کنشگر استان را شناسایی کرده و ودر رویدادی حضوری زمینه آشنایی آنان را فراهم کند.

مدیر قرار گاه دختران بنیاد ملی نوجوان در کردستان یادآور شد: اگر ساختار درونی نظام مستحکم و قوی باشد، توسعه، پیشرفت، استقلال، آزادی و بسیاری از مواهب الهی و اجتماعی نصیب کشور می‌شود و برای دستیابی به این هدف بزرگ، باید اقشار مختلف مردم مشارکت و همکار ی داشته باشند و در این راستا بانوان و دختران نیز می‌توانند در استحکام ساختار درونی نظام نقش مهمی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از تعالیم نورانی اسلام، جایگاه و نقشی والا و مهم برای زنان در نظر گرفته است، یادآور شد: در جمهوری اسلامی ایران، بانوان از یک طرف توانمندی‌های خودشان را در عرصه‌های مختلف اجتماع به اثبات می‌رسانند و از طرف دیگر، از فضای خانه و تربیت فرزند و نقش‌های دختری، همسری و مادری خود نیز فاصله نمی‌گیرند.

بنیاد نوجوان در کردستان راه‌اندازی شده است/ اجرای طرح رویداد حاج قاسم در کردستان

دلشاد با اشاره به اجرای طرح رویداد دختران حاج قاسم به عنوان یکی از رویدادهای فرهنگی بنیاد نوجوان اضافه کرد: طرح رویداد دختران حاج قاسم سلیمانی نیز تلاش می کند که شکل درستی به دغدغه‌های اجتماعی دختران نوجوان داده تا در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند و در این راستا از ظرفیت آنها برای حل مسائل و مشکلات مناطق مختلف استفاده شود.

وی افزود: رویداد دختران حاج قاسم، برای دختران دانش آموز متوسطه اول و دوم در نظر گرفته می شود و هدف از این رویداد «آموزش چگونگی انجام کار فرهنگی اثرگذار» است که دختران با نقش اجتماعی خود در انقلاب اسلامی، در کنار دیگر نقش‌های خود آشنا می‌شوند.

مدیر قرار گاه دختران بنیاد ملی نوجوان در کردستان اضافه کرد: این رویداد، یک اردوی پویا و عملیاتی است که مخاطبان بصورت گروهی در رابطه با موضوعات پیرامون خود گفت‌وگو کرده و طبق فرآیند چهار گانه فعالیت فرهنگی اثرگذار، یکی از معضلات جامعه خود را شناسایی کرده و برای آن یک راه حل عملی ارائه کرده و سپس در فضای جامعه نیز برنامه خود را اجرا نماید و بازخورد می‌گیرند.

دلشاد گفت: این رویداد در 2 بخش پیش رویداد مجازی و اردوی حضوری انجام می پذیرد و پس از ثبت نام شرکت کنندگان، از حدود 2 هفته قبل از اردوی حضوری رویداد در قالب 4 جلسه مجازی برگزار می‌شود و در این جلسات تبیین ضرورت فعالیت اجتماعی دختران و ساختار حضور اجتماعی دختران مطرح می‌شود و پس از آن شیوه انجام فعالیت فرهنگی اجتماعی اثرگذار آموزش داده می شود.

وی اضافه کرد: پس از آن فرصتی داده می شود تا گروه‌ها ایده‌پردازی اولیه را انجام داده و شروع به تکمیل بوم طراحی عملیات خود کنند.

مدیر قرار گاه دختران بنیاد ملی نوجوان در کردستان بیان کرد: در اردوی حضوری نیز بناست یک اردوی سه روزه آموزشی تفریحی با حضور اساتید و منتورهای مجرب از تهران برگزار شود.

گفتنی است؛ بنابر تاکید مقام معظم رهبری درخصوص توجه به عرصه نوجوانی و ماموریت‌های سازمان تبلیغات در این راستا، بنیاد ملی نوجوان از 13 آبان سال گذشته(۱۴۰۱) در کشور تاسیس شد و بنیان بهشت یکی از زیرمجموعه های این بنیاد هست که تشکیل جبهه واحد فرهنگی و ارائه خدمات به مجموعه‌های فرهنگی نوجوان رو در دستور کار دارد.

کد خبر 1622603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha