سرپرست حجاج ایرانی با تولیت حرم علوی در نجف اشرف دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پس از زیارت حرم مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف با تولیت حرم علوی دیدار و طرفین درباره مباحث مربوط به زائران ایرانی تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج،‌ حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به زیارت بارگاه مطهر حضرت علی بن ابیطالب (ع) مشرف شد و حرم مطهر آن حضرت را زیارت کرد.


وی پس از زیارت بارگاه ملکوتی اولین اخترتابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی (ع) با  آقای سید عیسی خرسان، تولیت حرم مطهر علوی دیدار کرد و طرفین درباره مباحث مختلف مربوط به زائران ایرانی که در ایام اربعین به زیارت بارگاه امیرمومنان مشرف می شوند گفتگو کردند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدارکه آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز حضور داشت با اشاره به اینکه برنامه ها و محافل  قرآنی در اربعین امسال به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است، به حضور بیش از صد قاری از ملیت های مختلف دراین برنامه ها اشاره کرد.


وی با محکوم کردن اقدامات صورت گرفته دربرخی کشورهای غربی دراهانت به قرآن کریم، تصریح کرد که با وجود این اقدامات، درخشش و نورانیت قرآن روز به روز درجهان بیشتر می شود و انسان ها به این ذخیره الهی بیشتر توجه می کنند.


وی افزود: دشمنان اسلام قرآن را آتش زدند که اثری از آن باقی نماند ولی قرائت آیات این کتاب آسمانی نه تنها گسترش یافت بلکه افراد بیشتری جذب آن شدند.


نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت در ادامه پیشنهادهایی در رابطه با برگزاری برنامه ها و محافل قرآنی برای زائران کشورهای مختلف که برای زیارت به حرم علوی مشرف می شوند ارائه داد که با استقبال تولیت این حرم نورانی روبرو شد.


در این دیدار، دو طرف درباره راهکارهای کاستن از تلفات حوادث رانندگی در عراق تبادل نظر کردند و تولیت حرم علوی گفت که مسئولان بلندپایه عراقی به این موضوع توجه داشته و تدابیری را نیز پیش بینی و اجرایی کرده اند.


وی گفت در نظر است طرح راه اندازی قطار بین نجف و کربلا نیز درآینده کارشناسی و به اجرا درآید.


در ادامه این دیدار تولیت عتبه علوی درباره طرح توسعه حرم  که قرار است با همراهی و مساعدت مالی دولت عراق اجرا شود و اجرای طرح پارکینگ طبقاتی در اطراف آن توضیحاتی داد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم برنامه ها و فعالیت هایی را که درقالب کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و سازمان حج و زیارت برای مراسم امسال تدارک دیده شده است، برشمرد.  


حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین ازهمکاری و تعامل تولیت حرم علوی برای برگزاری برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در حرم علوی تشکر کرد و تولیت عتبه علوی نیز با اشاره به حضور میلیونی زائران در اربعین حسینی مشارکت زائران ایرانی را پررنگ توصیف کرد و گفت: عتبه علوی و مواکب عراقی تلاش دارند خدمات مناسبی به زائران ارائه دهند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پس از این دیدار از مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشورمان در صحن حضرت زهرا(س) بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات به زائران قرار گرفت.


دراین بازدید جواد عاشوری مسئول این مرکز با اشاره به ارائه 24 ساعته خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: در این مرکز در شبانه روز نزدیک به سه هزار نفر پذیرش می شوند که بیشتر بدلیل، گرما زدگی، بی حالی، گلودرد، درد عضلانی و... مراجعه می کنند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دربازدید از قسمت های طب اورژانس، تزریقات، بستری مردان و پذیرش با پزشکان و کادر درمانی گفتگو کرد و به آنان خسته نباشید و خدا قوت گفت.


حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین در دیدار تولیت مسجد کوفه در جریان خدماتی که به زائران اربعین حسینی در این مسجد ارائه می شود، قرار گرفت.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدار گفت: در سال های اخیر فضاهای خوبی در این مکان ایجاد شده است که می تواند در اینگونه مناسبت ها به صورت شبانه روزی به زائران اعتاب مقدسه خدمات ارائه دهد.


سید محمد موسوی تولیت مسجد کوفه هم با اشاره به قدمت و بازسازی های انجام شده در دو دهه اخیر در مسجد کوفه ، درباره طرح جدید توسعه این مسجد توضیحاتی بیان کرد و گفت: این مسجد یکی از مکان های استقرار زائرانی است که قصد دارند پیاده مسیر نجف تا کربلا را طی کنند و توسعه و ایجاد فضاهای جدید با توجه به افزایش سالانه تعداد زائران مدنظر قرار گرفته است. 

کد خبر 1622761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha