شاه جهان، قدیمی‌ترین مسجد انگلیس که دارای یک باغ صلح است

مسجد شاه جهان، قدیمی ترین مکان ساخته شده در بریتانیا برای عبادت مسلمانان است و در بیش از 130 سال گذشته مکانی برای آرامش و دعا بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « getsurrey»، مسجد شاه جهان، قدیمی ترین مکان ساخته شده در بریتانیا برای عبادت مسلمانان است و در بیش از 130 سال گذشته مکانی برای آرامش و دعا بوده است.

این مسجد در سال 1889 با سنگ حمام و بارگیت ساخته شد و در ابتدا به عنوان محل عبادت کارکنان ملکه ویکتوریا زمانی که او در قلعه «ویندزور» اقامت داشت، استفاده می شد.

بخش بسیار مهمی از سازه مسجد شاه جهان، دیوار قبله است که باید به سمت شهر مقدس مکه باشد. گفته می شود که ناخدای یک کشتی جهت مکه را در حین ساختن بنا تعیین کرد.

مسجد شاه جهان پس از سال 1899 برای مدتی خالی ماند تا اینکه در سال 1912 در نهایت کمیته صندوق مساجد لندن،مدیریت آن را بر عهده گرفت تا اینکه در حدود سال 1922 میلادی این مسجد رسما به نام شاه جهان نامگذاری شد.

این مسجد نه تنها یک مکان عبادت حیرت انگیز و آرام است، بلکه دارای یک باغ صلح نیز هست.

باغ صلح در «ووکینگ»، در طول جنگ جهانی اول برای سربازان مسلمان هندی هند ایجاد شد تا آرام بگیرند.

کار برای بازگرداندن باغ به شکوه سابقش توسط شورای شهر ووکینگ و سایر اهداکنندگان آغاز شد. در این مدت، گنبدی باز که گاه به عنوان سایبان بالای مقبره ها استفاده می شود، ساخته شد.

باغ صلح مسجد شاه جهان، یک حوض آب بزرگ دارد که نور و تصویر گنبد مسجد ،درون آن منعکس می‌شود.

کد خبر 1622862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha