خدمات موکب بقیه الله الاعظم(عج) به زائران اربعین در همسایگی مسجد سهله

 دانایی با بیان اینکه موسسه مرام مهدوی در ایام اربعین در مقابل ورودی مسجد سهله به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: با توجه به آنکه مسجد سهله محل سکونت امام زمان(عج) پس از ظهور است تلاش کردیم برای آغاز پیاده‌روی اربعین از این مسجد فرهنگ‌سازی کنیم.

«محمد دانایی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های موسسه «مرام مهدوی»، اظهار کرد: یکی از طرح هایی که توسط این موسسه اجرا می شود، طرح «غذای حضرتی» است که از حدود دو سال پیش در استان یزد راه اندازی شده و بر اساس این طرح روزهای پنجشنبه هر هفته در قالب نذر برای امام زمان(عج)، غذای گرم به دست نیازمندان می‌رسد.

خدمات موکب بقیه الاعظم(عج) به زائران اربعین در همسایگی مسجد سهله

خدمات موکب بقیه الاعظم(عج) به زائران اربعین در همسایگی مسجد سهله

مدیر اجرای طرح مرام مهدوی با بیان اینکه این طرح از شهرستان یزد آغاز و در حال حاضر در ۷۰ شهرستان کشور اجرا می شود، بیان کرد: در این طرح خانواده ها، چند پرس غذا بیش‌تر از اعضای خانواده تهیه می کنند و این غذاها توسط خادمان طرح مرام مهدوی به افراد نیازمند اهدا می شود.

وی ابراز کرد: طرح «غذای حضرتی» که در عرصه عملیات میدانی بسیار ساده و کم هزینه برای خانواده ها است، به دنبال نقش‌آفرینی ساکنان محله در گره گشایی از یکدیگر است.

دانایی تأکید کرد: طرح مرام‌مهدوی با محوریت کمک به خانواده های آسیب پذیر راه اندازی شده است؛ این طرح به اینگونه است که افراد با ثبت نام در نرم افزار مرام مهدوی و ثبت مشخصات در آن آمادگی خود را نسبت به همکاری در طرح اعلام می کنند.

مدیر موسسه مرام مهدوی به فعالیت های موکب بقیه الله الاعظم(عج) این موسسه در مراسم پیاده روی اربعین هم اشاره کرد و گفت: این موکب در مقابل مسجد سهله در زیربنایی به مساحت
۱۶۰۰ مترمربع فعالیت می کند و با توجه به اینکه مسجد سهله اقامتگاه امام زمان(عج) پس از ظهور است به همین جهت تلاش کردیم در مراسم پیاده روی اربعین فرهنگسازی کنیم که زائران از پیاده روی به اربعین را از این مسجد آغاز کنند.

خدمات موکب بقیه الاعظم(عج) به زائران اربعین در همسایگی مسجد سهله

دانایی با اشاره به ارائه خدمات پذیرایی و فرهنگی این موکب، افزود: این موکب در ایام برپایی هزاران پرس غذای گرم را میان زائران توزیع و در محور فرهنگی نیز جلسات سخنرانی، مرثیه خوانی و نشست‌های معرفتی برگزار می‌کند.


کد خبر 1622997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha