خدمت به زائران اربعین در شهر مرزی پیرانشهر با تکیه بر عواید وقف

خیر اهل سنت شهرستان پیرانشهر با در اختیار قرار دادن تالار پذیرایی خود به منظور برپایی موکب و پذیرایی از زائران اربعین حسینی روزانه از پنج هزار زائر پذیرایی می کند.

سید احمد قریشی، کارآفرین و خیر اهل سنت شهرستان پیرانشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، از برپایی موکب اهل سنت به مناسبت اربعین حسینی در این شهرستان خبر داد و گفت: در کنار برپایی این موکب با شیعیان در برپایی مواکب همکاری می کنیم زیرا معتقدیم مذهب ما یکی است و اتحاد و انسجام امت اسلامی ضروری است و باید از تفرقه پرهیز کنیم.

وی اظهار کرد: از سال گذشته که مرز تمرچین برای پیاده روی اربعین باز شده است، شیعه، اهل سنت و حتی مسیحی‌ها نیز در خدمات دهی به زئران امام حسین(ع) با یکدیگر همکاری می کنند.

قریشی عنوان کرد: سال گذشته در مرز تمرچین موکب برپا کردیم و امسال نیز مانند سال قبل یکی از بزرگترین موکب ها در شهرستان مرزی پیرانشهر برای اسکان زائرین و پذیرایی از آنها برپا شده که روزانه از 5 هزار زائر پذیرایی می کند.

وی افزود: یک تالار پذیرایی برای پخت غذا و اسکان زائران در اختیار موکب این شهرستان قرار داده شده علاوه بر این توزیع میان و عده و پخت نان تازه در این موکب انجام می شود.

قریشی تصریح کرد: در پیرانشهر 50 تا 60 درصد افراد اهل تسنن هستند، اما در ایام اربعین همه آماده به خدمتند، زیرا همه یک دین و یک قرآن داریم و امروز نه تنها اهل تسنن بلکه مسیحیان نیز به این باور رسیده اند که امام حسین(ع) تنها الگوی آزاد اندیشی و برادری و برابری است و برای اینکه این کشور را با جان و دل از بلاها محفوظ نگه داریم باید با هم متحد شویم.

کد خبر 1623042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha