بالغ بر ۶۵۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان کردستان خریداری شده است

کوشکی گفت: از ابتدای شروع فصل خرید گندم در سال جاری بالغ بر ۶۵۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان کردستان توسط ۵۸ مرکز خرید تضمینی تعاون روستایی و ۴سیلوی مکانیزه این شبکه خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، کوشکی مدیر تعاون روستایی استان کردستان با تبریک هفته دولت و  هفته تعاون به اقدامات شبکه تحت مدیریت خود در ۵ ماهه ابتدای سال اشاره و اظهار کرد: از ابتدای شروع فصل خرید گندم در سال جاری بالغ بر ۶۵۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان کردستان توسط ۵۸ مرکز خرید تضمینی تعاون روستایی و ۴سیلوی مکانیزه این شبکه خریداری شده است که بیش از ۶۰ درصد خرید کل استان را تا این لحظه به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش شبانه روزی ۳ ماهه کارکنان تعاون روستایی برای تکریم و رضایت کشاورزان در ایام خرید تضمینی گندم  از اقدامات حمایتی نمایندگاه محترم مجلس  پیگیری‌های مستمر اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و همکاری صالحی مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان تقدیر کرد و گفت: از ابتدای سال  تا پایان مرداد ماه ۱۴ هزار تن خرید توافقی محصولات کشاورزی، حدود ۳ هزار  تن عرضه محصولات کشاورزی در فروشگاه و غرف دائم و موقت،۸۴ هزار  لیتر انواع سوخت بنزین، نفت، گازوئیل و ...۲۳ هزار تن آرد روستایی وهفت هزار تن انواع کود شیمیایی توزیع شده است.

کوشکی با اعلام اینکه  هفت سایت فرآوری بذور در شبکه تعاون روستایی مشغول به تولید، تامین و توزیع بذور اصلاح شده گندم و جو  هستند، گفت: با عنایت به شروع فصل جدید کشت گندم حدود ۱۹۰۰ تن انواع بذر اصلاح شده گندم در شبکه تولید و توزیع شده است که این رقم تا پایان فصل کاشت به چندین هزار تن خواهد رسید.

مدیر تعاون روستایی کردستان با اعلام این موضوع که اتحادیه دامداران، مرغداران و تعاونی روستایی استان در سال گذشته و سالجاری همواره کمک حال ثبات کمی و  قیمتی کالاهای اساسی از جمله گوشت و مرغ و و سایر اقلام بوده‌اند، گفت از ابتدای سال  ۸۰۱تن انواع کالای  تنظیم بازار از جمله گوشت و مرغ و روغن و برنج و شکر توسط شبکه تعاون روستایی کردستان در کل استان و حتی روستاهای دور دست توزیع شده است.

بهرام کوشکی افزود: حدود ۲۲ هزار تن نهاده دامی نیز  در مدت این ۵ ماه توزیع و ۴۲۵  تن شیر نیز توسط مراکز تعیین شده جمع‌آوری شده است.

وی  از توزیع حدود ۲۶ هزار کیلو لیتر انواع سموم مورد نیاز کشاورزان و باغداران در سطح استان خبر داد و افزود: در سطح شبکه ۳  فروشگاه توزیع سموم نباتی که تحت رصدسامانه مانیتورینگ فعالیت می‌کنند و مشغول خدمت رسانی به متقاضیان و اعضا هستند. 

مدیر تعاون روستایی کردستان یکی از وظایف حاکمیتی تعاون روستایی را نظارت مالی بر اتحادیه و شرکتها اعلام نمود و گفت: از ابتدای سال ۱۳۸ موردحسابرسی سالیانه، عملیاتی و اجرای سیستم یکپارچه مالی سیترا توسط اداره حسابرسی انجام شده است.

وی اضافه کرد: صدور عضویت و تمدید  ۵۳۴۷ مورد پروانه کسب کشاورزی و آموزش ۲۷۵ نفر روز  از عملکرد  ۵ ماهه ابتدای سال  این مدیریت در سطح استان کردستان است و در حوزه امور حقوقی ۱۵۰ مورد استعلام ، اجرای احکام ، لوایح و دادرسی ودر حوزه روابط عمومی نیز میتوان به  تولید ۲۱۴مورد نشر اخبار و تولید محتوی و برگزاری نمایشگاه و  فعالیتهای سمعی بصری و بولتن و ۲ نشست خبری با اصحاب رسانه و چاپ دستاوردهای سازمانی در ماهنامه تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی ایران اشاره کرد.

کد خبر 1623178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha