دنیا متحیر از جمعیت حاضر در اربعین حسینی(ع) است

آیت الله علما گفت: دنیا متحیر از جمعیت حاضر در اربعین حسینی(ع) است که بدون دخالت دولت‌ها مردم خودجوش حضور می‌یابند و این نشان از عظمت امام حسین(ع) دارد.

آیت الله مصطفی علما در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تسلیت بمناسبت اربعین حسینی ،گفت: پیاده روی و زیارت کردن حرم امام حسین در روز اربعین ریشه ای تاریخی دارد زیرا عطیه عوفی و جابر بن عبدالله انصاری در سال ۱۲۸۱ قمری پیاده از مدینه به سمت کربلا حرکت کردند و در صبح اولین اربعینی که از شهادت امام حسین می گذشت به کربلا رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: طبق آنچه که در منبع شیعه مشهود است در روز اربعین امام سجاد و حضرت زینب به همراه ۸۴ نفر وارد کربلا شدند و بعد از گفت و گو با جابر عبدالله انصاری قبر امام حسین را زیارت کردند و از آن زمان فلسفه اربعین حسینی و پیاده روی های آن آغاز شد.

وی خاطر نشان کرد: پیاده روی اربعین پس از این به ورطه فراموشی سپرده شده و دوباره توسط شیخ میرزا حسن نوری احیاء شد و این عالم بزرگوار برای اولین بار در عید قربان به پیاده روی از نجف به سمت کربلا به همراه ۳۰ نفر از دوستان و اطرافیانش اقدام کرد و سه روز در راه بود و محدث نوری از آن زمان تصمیم گرفت هر ساله این کار را تکرار کند و ایشان آخرین بار در سال ۱۳۱۹ هجری با پای پیاده به زیارت حرم امام حسین رفت و از آن زمان عاشقان امام حسین و اهل بیت و علما و مراجع تقلید هر ساله با پای پیاده رهسپار کربلا می شوند لذا از آن پس، بسیاری از عاشقان و محبان اهل بیت و امام حسین (ع) و همچنین برخی علما و حتی مراجع تقلید با پای پیاده به سوی کربلا رهسپار شده و سفر کرده اند، 

آیت الله علما تصریح کرد: این رویداد عظیم معانی و پیام های بسیاری دارد، پیام عقلانیت، سیاست، امنیت، جوانمردی، ظلم ستیزی، مقابله با استکبار و دشمن از همین پیام ها وحشت دارد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه اربعین یعنی لبیک گفتن به تفکر امام حسین(ع) و قیام او، اظهار کرد:چرا که واقعه عاشورا فقط جنگ شمشیر و نیزه نبود، جنگ تفکر حق بود در برابر تفکر باطل. امام حسین (ع) حاضر به پذیرش تفکر باطل یزید و ترویج آن نشد و در مقابل آن ایستاد و تمام داشته های خود را فدا کرد تا تفکر حق و تفکر اسلام زنده بماند.

وی گفت: هیچ یک از انبیاء و ائمه معصومین (ع) اربعین ندارندلذا در این بین تنها برای سید الشهدا اربعین داریم، چرا که هیچ کس به اندازه ایشان برای اسلام و زنده نگه داشتن آن سرمایه گذاری نکرد.

آیت الله علما افزود:در مراسم پیاده‌روی اربعین همه طیف انسان‌ها اعم از فقیر و غنی، سیاه و سفید و از قشرها و سطوح مختلف جامعه شرکت کرده و این بیانگر آن است که حب و علاقه به امام حسین(ع) متعلق به جریان و مذهب خاصی نیست بلکه همه دوستدار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند و انتخاب مرزخسروی برای مسیر تردد زائران نیز اوج عشق و دلدادگی کرمانشاهی ها به امام حسین(ع) را نشان داد.

کد خبر 1623327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha