اربعین حسینی نقطه اوج اتحاد مسلمانان است

ماموستا شیخی باببیان اینکه اربعین حسینی نقطه اوج اتحاد مسلمانان است،گفت: حرکت میلیونی مردم با وجود خطراتی که محتمل است نشان از عشق و ارادت مردم به امام حسین دارد و اربعین حسینی را بعنوان صحنه ی شور و شعور حسینی معرفی کرده است .

ماموستا ملااحمد شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ،گفت: مسلمانان چه شیعه و چه اهل سنت باید به مساله وحدت به عنوان ضرورت امت اسلامی توجه داشته باشند.

امام جمعه ثلاث باباجانی افزود: دشمن درصدد است با تفرقه افکنی در این صحنه نیز به اهداف خود برسد اما باید دانست که اربعین نقطه ای است که نهضت امام حسین (ع) را نهضت منجی عالم بشریت کتصل می کند.

وی خاطر نشان کرد: امروز تمام جهان اربعین را یک واقعه و رویداد بزرگ در سطح بین المللی  می دانندزیرا بهترین محور وحدت امت اسلامی است .

ماموستا شیخی اظهار کرد: اربعین حسینی به عنوان محور درس آموزی برای آزادانه اندیشیدن، آزادانه زیستن و مسالمت آمیز رفتن است بیش از هزار و ۴۰۰سال است که در روز اربعین حسینی میلیون ها انسان از هر قوم و نژاد و از هر مذهب و مکتبی و از سراسر جهان گرد هم می آیند تا با امام حسین(ع) تجدید بیعت کنند و یا هم از اقصی نقاط عالم بر گرد مزار امام حسین(ع) جمع می شوند تا درس آزادی، برادری، برابری و عزت طلبی بگیرند.

امام جمعه ثلاث باباجانی اظهار کرد:پیاده روی اربعین و حضور میلیون ها زائر در کربلا را نتیجه قیام امام حسین و عشق و ارادت مردم به سید الشهدا است و هیچ قدرتی در جهان نمیتواند چنین جمعیتی را یک جا جمع کند.

وی در پایان گفت:اهل سنت ارادت خاصی نسبت به خاندان رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) دارند و حضور اهل‌ سنت در پیاده‌روی اربعین و همچنین پذیرایی از کاروان‌های زائران اربعین حسینی در طول تاریخ گواه این موضوع است.

کد خبر 1623545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha