فیلم/ معترضان مراکشی پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند

شماری از معترضان مراکشی در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرچم این رژیم را در برابر پارلمان مراکش در رباط به آتش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المنار، معترضان مراکشی در مقابل ساختمان پارلمان مراکش در رباط در اعتراض به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرچم این رژیم را به آتش کشیدند.

فعالان در این تجمع اعتراض آمیز که گروه فعالیت ملی به منظور فلسطین برگزار کرد، در مخالفت با عادی سازی روابط با اشغالگران اسرائیل شرکت کردند.

برگزارکنندگان این تجمع اعلام کردند: این اعتراض گسترده در برابر پارلمان به طور نمادین برگزار شد و پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد. این تجمع باتوجه به تعویق افتادن سفر «النعم میاره» رئیس شورای مستشاران در پارلمان مراکش به تل آویو محدود برگزار شد، زیرا قرار اعتراض گسترده‌ای نسبت به این سفر انجام شود که در حال حاضر لغو شده است.

شورای مستشاران مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد: علت به تاخیر افتادن این سفر، بیماری النعم میاره در پایان سفر به اردن است.

در این بیانیه آمده است که میاره نتوانست به سفر پارلمانی برنامه ریزی شده که قرار بود ششم و هفتم سپتامبر از شورای ملی فلسطین و کنست اسرائیل داشته باشد، ادامه دهد.

میاره اولین مسئول سیاسی مراکشی خواهد بود که از اعلام ازسرگیری عادی سازی روابط در 10 دسامبر 2020 به این رژیم سفر می کند، مراکش از سال 2000 میلادی روابط عادی سازی را به حالت تعلیق در آورده بود.

در 22 دسامبر 2020 دولت مراکش بیانیه مشترکی بین مراکش و رژیم صهیونیستی و آمریکا در جریان اولین سفر یک هیئت رسمی صهیونیستی – آمریکایی به رباط امضا کرد.

این درحالی است که نهادها و احزاب مراکشی با برپایی اعتراض‌ها و فعالیت‌های مختلف این عادی سازی را نپذیرفتند.

کد خبر 1623555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha