محکومیت گسترده حمله صهیونیست‌ها به مصلای«باب الرحمه» در مسجدالاقصی

به دنبال حمله صهیونیست‌ها به مصلای «باب الرحمه» در مسجدالاقصی، سازمان همکاری اسلامی و کمیته عالی امور کلیساهای فلسطین این حمله را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از قدس پرس، سازمان همکاری اسلامی (مستقر در جده) و کمیته عالی امور کلیساهای فلسطین، حمله نیروهای اشغالگر اسرائیل به مصلای «باب الرحمه» در مسجدالاقصی در شهر قدس اشغالی و تخریب  و سرقت محتویات آن را محکوم کردند.

این سازمان در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه مصلای باب الرحمه با کل مساحت 144 دونم، جزء لاینفک مسجدالاقصی است، اعلام کرد: این اقدامات در چارچوب سیاست های صهیونیست ها با هدف تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی در مسجدالاقصی صورت می گیرد.

سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه، همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا مسئولیت خود را در قبال توقف تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، سرزمین و مقدسات آنها بر عهده بگیرد.

در همین راستا، کمیته عالی امور کلیساهای فلسطین اعلام کرد: حملات مکرر به مصلای باب الرحمه که بخشی جدایی ناپذیر از مسجدالاقصی است، در چارچوب جنگ گسترده اشغالگران و سازمان های شهرک نشین افراطی علیه مسجدالاقصی با هدف تحمیل و کنترل بر این مسجد صورت می ‌گیرد.

این کمیته نسبت به قصد اشغالگران برای کنترل تدریجی مسجدالاقصی  و کنترل مصلای باب الرحمه هشدار داد و گفت: اشغالگران به ویژه سال هاست این مصلی را هدف قرار داده و به زور از ورود نمازگزاران در آن جلوگیری می‌کنند.

این کمیته از کلیساهای جهان و نهادهای بین المللی ذیربط خواست این جنایات و تجاوزات اشغالگرانه به مسجدالاقصی و تمامی اماکن و مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی را محکوم کنند و در قبال این نقض آشکار قوانین بین المللی موضع گیری کنند.

گفتنی است، عصر روز جمعه ده ها شهرک نشین در سوق القطنین و نزدیک باب القطنین یکی از ورودی های اصلی مسجد الاقصی مراسم تلمودی انجام دادند.

نیروهای اشغالگر به بهانه تضمین حفاظت از شهرک نشینان و اجازه دادن به آنها برای انجام مراسم تلمودی خود، از خروج نمازگزاران از مسجد جلوگیری کردند.

از سویی دیگر، یک زن فلسطینی (65 ساله) در نزدیکی مصلای القبلی در مسجد الاقصی در شهر قدس اشغالی بر اثر تیراندازی صهیونیست‌ها مجروح شد.

کد خبر 1623579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha