اعزام تیم منتخب دادرس هلال احمر شیروان به مرحله کشوری

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان گفت: دو تیم منتخب دادرس از جمعیت هلال احمر این شهرستان به مرحله کشوری در استان فارس اعزام شدند.

محسن نوروزی، مدیر جمعیت هلال احمر شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: طرح دادرس در شیروان بین ۳۰ مدرسه آموزش داده شد و از بین آن ها یک تیم منتخب ۱۴ نفره از خانم ها  و یک تیم ۱۴نفره از آقایان برای مسابقات استانی اعزام شدند که هر دو تیم از شیروان مقام اول را بین هشت شهرستان استان کسب کردند.

 وی خاطرنشان کرد: در مسابقات دانش آموزان در آیتم های خونریزی و پانسمان، شکستگی، پناه گیری و خروج ایمن، احیای قلبی ریوی، حمل و ارزیابی مصدوم، چادرزنی، آتل بندی و اطفای حریق به رقابت با یکدیگر پرداختند.

 نوروزی با بیان اینکه اکنون تیم برادران در شیراز آماده مسابقات است و تیم خواهران هفته آینده اعزام خواهد شد، عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح تربیت دانش آموزان، آمادگی برای مقابله با حوادث و سوانح و نهادینه کردن فرهنگ خود امدادی و دیگر امدادی بین دانش آموزان است.

 مدیر جمعیت هلال احمر شیروان بیان کرد: طرح دادرس هر سال با هدف تبیین و تقویت خود امدادی در بین دانش آموزان، شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان اجرا می‌شود و از مؤثرترین طرح‌های ملی هلال احمر و آموزش و پرورش است که دانش آموزان آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت‌ها در مواقع بحرانی در محیط خانواده و جامعه استفاده می‌کنند.

 نوروزی اضافه کرد: دانش آموزان همزمان با آموزش مباحث امدادی در قالب طرح کاربینی میدانی و عملیاتی از مراکز و تجهیزات مرتبط با سرفصل های آموزشی طرح ملی دادرس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری، پایگاه های بین شهری امداد و نجات، اتاق پراتیک، آمبولانس و غیره بازدید می کنند.

کد خبر 1723795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha