۹۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه موقوفات و خیرین برای اربعین / توزیع ۴۰ هزار بسته لوازم التحریر و کیف میان دانش آموزان بی بضاعت

حجت الاسلام عادل با اشاره به خدمت رسانی ۳۶۱ موکب سازمان اوقاف در مراسم پیاده روی اربعین گفت: بیش از ۹۸۶ میلیارد و ۶۳۳ میلیون ریال هزینه ای بود که از سوی موقوفات و خیرین برای این مراسم صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری جمع بندی عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در اربعین حسینی امروز ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام «غلامرضا عادل»، با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای اربعین یکی از مهمترین برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه است، گفت: خوشبختانه هر سال به اهمیت اهتمام به اربعین افزوده می شود و بنا داریم قرارگاه دایمی اربعین را شکیل دهیم و از اکنون تا سال آینده با تجربیاتی که کسب کرده ایم و با ظرفیت هایی که در خیرین و موقوفات وجود دارد، دبیرخانه به قرارگاه تبدیل شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: امسال در اربعین حسینی جریان وسیع مردمی صحنه های زیبایی از مهرورزی، عشق و محبت را به نمایش گذاشته اند و شاهد نظم و ترتیب در برنامه های کمیته ها، ایاب و ذهاب، تردد و فعالیت های بخش بین الملل بودیم. از طرفی تقسیم کار در مواکب از رشد قابل توجه ای برخوردار بود.

وی ادامه داد: قرار بود فعالیت های مواکب سازمان اوقاف و امور خیریه از ۱۰ صفر شروع شود اما با توجه به اینکه سفر مردم به مراسم اربعین از اوایل ماه صفر آغاز شد، مواکب سازمان اوقاف و امور خیریه نیز از دوم و سوم صفر فعالیت شان را آغاز کردند.

حجت الاسلام عادل با اشاره به برگزاری محافل قرآنی و حضور جامعه قرآنی گفت: با توجه به اینکه امسال هتک حرمت به قرآن کریم زیاد بود، به همین جهت با حضور چهره های قرآنی محافل انس با قرآن و کرسی های تلاوت را در مواکب برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه امسال حضور خانوادگی در مراسم پیاده روی اربعین بیش از سال های گذشته بود، خاطرنشان کرد: سبک زندگی ها به گونه ای شده است که می توانیم با عشق و ارادت به اهل بیت آن را تقویت کنیم.

برپایی ۳۶۱ موکب

حجت الاسلام عادل با اشاره به برپایی ۳۶۱ موکب توسط این سازمان در کشور عراق گفت: شش میلیون و ۶۲۵ هزار و ۴۴۲ پرس غذا و دو میلیون و ۶۹۸ هزار میان وعده و نیز یازده میلیون و ۸۶۴ هزار و ۴۹۹ بطری آب و همچنین ۱۰ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۴۴۰ لیوان شربت از سوی مواکب توزیع شد.

وی همچنین گفت: پنج میلیون و ۹۲۹ هزار و ۹۷۶ لیوان دمنوش و همچنین ۴۴ هزار و ۱۵۶ قالب یخ و چهار میلیون و ۸۴۹ هزار قرص نان از سوی مواکب توزیع گردید.

۹۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه موقوفات و خیرین برای اربعین / توزیع ۴۰ هزار بسته لوازم التحریر و کیف میان دانش آموزان بی بضاعت

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: همچنین تعداد ۴۵ رختشویی در مواکب، تعداد ۱۶ یخ ساز، تعداد ۸۴ یخچال، تعداد ۳۴ دستگاه نانوایی سیار برای ارائه خدمت به مردم در مواکب فعال شده بودند و ۱۶۷ پزشک مستقر در مواکب به ۳۱ هزار و ۷۷۰ نفر ویزیت انجام دادند.

حجت الاسلام عادل با اشاره به اینکه ۱۲۰ کاروان رهروان منتظر در بقاع با حضور خادمان به مراسم پیاده روی اربعین اعزام شدند، گفت: ۶۱ تیم نظارتی در مواکب فعالیت داشتند و همچنین تعداد مصدومان در مواکب نیز سه نفر بود. همچنین ۶۳ مستندساز و همچنین ۸۱ خبرنگار در این مراسم حضور داشتند.

سه هزار و ۷۷۴ هزار دقیقه مستند

وی با اشاره به پخش سه هزار و ۷۷۴ دقیقه مستند پیرامون فعالیت های مواکب از سوی رسانه ها گفت: ۹۶ قاری در مواکب حضور داشتند و ۸۴۳ محفل قرآنی نیز در مواکب برپا شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: ۹۹۸ میلیارد و ۶۶۳ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال هزینه ای بود که از سوی موقوفات و خیرین برای این مراسم صورت گرفت. 

حجت الاسلام عادل همچنین گفت: در مواکب سازمان اوقاف و امور خیریه ۴۰۵ مبلغ حضور داشت و هفت هزار و ۲۵۴ سخنرانی و چهار هزار و ۵۰۰ روضه خوانی برگزار شد. همچنین علاوه بر این ۱۴۰ هزار و ۸۴۵ اقلام فرهنگی میان زائران توزیع گردید و شش هزار و ۷۵۰ نماز جماعت برپا شد.

اجرای طرح میقات الرضا(ع)

حجت الاسلام عادل همچنین خاطرنشان کرد: در مراسم جاماندگان اربعین نیز ۱۴۰ موکب توسط امامزادگان برپا شد و پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه طرح «میقات الرضا» توسط ۱۰۵ موکب در دهه پایانی ماه صفر در استان های مسیر مشهد مقدس برگزار می شود، گفت: این طرح در استان های خراسان جنوبی، خراسان شمالی و خراسان رضوی اجرا می شود و قرار است ۱۸۵ هزار اطعام و ۴۳۲ هزار وعده پذیرایی توسط امامزادگان در مسیر انجام شود. همچنین مبلغان نیز در این مواکب حضور دارند و به سوالات شرعی مردم پاسخ می دهند.

توزیع ۴۰ هزار کیف و لوازم التحریر

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین به اجرای طرح «مهر تحصیلی» در آستانه بازگشایی مدراس اشاره کرد و گفت: قرار است در بازگشایی مدارس موقوفات ۴۰ هزار بسته لوازم التحریر و کیف میان دانش آموزان محروم بدون آرم و نشان و با تکریم آنها توزیع گردد.

کد خبر 1723865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha