20 هیئت مذهبی شیروان در مراسم عزاداری 28 صفر شرکت کردند

رییس شورای هیئات مذهبی شیروان گفت: روز پنج شنبه 23 شهریورماه، در مراسم باشکوه 28 صفر سالروز شهادت پیامبر اعظم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، 20 هیئت مذهبی در مراسم دسته روی و عزاداری شرکت کردند.

محمد محمدزاده قانعی، رییس شورای هیئات مذهبی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: حضور هیئات مذهبی این شهرستان در اربعین باشکوه تر و بیشتر بود که بسیاری از آنان برای شرکت در مراسم عزاداری 28 صفر با کاروان های پیاده و سواره عازم مشهد مقدس شدند.

وی با اشاره به استقبال خوب جوانان و نوجوانان در آیین های عزاداری خاطرنشان کرد: از شب اربعین حسینی شهرستان شیروان غرق در ماتم و عزا بود و  مردم این شهرستان در مراسم عزاداری، سینه زنی، نوحه خوانی و سخنرانی در مساجد، تکایا و حسینیه های شهر و روستا این شهر حضوری پر رنگ داشتند و به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

محمدزاده قانعی عنوان کرد: جهت خدمات رسانی به عزاداران این شهرستان این سه روز شهادت، سه ایستگاه صلواتی شربت، چایی و خرما در مسیرهای اصلی دسته روی هیئات مذهبی برپا شده است.

رییس شورای هیئات مذهبی شیروان بیان کرد: هم اکنون 220 هیئت مذهبی فعال در سطح شهر و روستاهای سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه این شهرستان دارای مجوز هستند که تعدادی برای ایام عزاداری به مشهد مقدس اعزام شدند.

شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1724208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha