ادارات نباید موانع برای کار و اشتغال ایجاد کنند/غیر بومی تلقی کردن فرزندان استان بی‌عدالتی است

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه ادارات نباید موانع برای کار و اشتغال ایجاد کنند، گفت:وقتی در استانی صنعتی راه اندازی می‌شود، این صنعت ملی است و نباید فرزندان این استان غیر بومی تلقی شوند که این بی‌عدالتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (24 شهریور ماه) در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند متعال در سوره «بینه» می‌فرماید «کسانی که از اهل کتاب (تورات و انجیل) کافر و برای خدا شریک قائل شدند، اهل بهشت نخواهند بود».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت:این افراد حتی به پیامبر گرامی اسلام(ص)ایمان نیاوردند، در حالی که شخص پیامبر و بعثت وی را به خوبی می‌شناختند.

وی ادامه داد: بعثت و شخص پیامبر (ص)به اندازه‌ای برای این‌ها شناخته شده بود و شک و تردیدی در این موضوع وجود نداشت، ولی وقتی پیامبر گرامی اسلام (ص)مبعوث شد، اینها این موضوع را قبول نداشتند، زیرا می‌گفتند ما پیامبر عربی را قبول نداریم و با بهانه‌های مختلف می گفتند دنبال پیامبر عبری هستیم.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه خداوند می‌فرماید «کسانی که کفر ورزیدند و به اسلام و پیامبر گرامی اسلام ایمان ندارند، کافر هستند»، افزود:کسانی که برای خدا شریک قائل هستند در آتش جهنم جای خواهند گرفت، انسانی که می‌تواند به اوج و بالاترین مقام راه پیدا کند، به بدترین خلق در می‌آید و از چهارپایان هم کمتر می‌شود.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ایمان بدون عمل صالح را نجات دهنده ندانست و گفت: کسانی که به خداوند و ائمه اطهار علیهم السلام ایمان دارند و عمل صالح انجام می‌دهند، اهل بهشت هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایمان به خدا و عمل صالح دو بال نجات دهنده و ورود انسان به بهشت هستند و کسانی که بدون از ایمان به خدا و انبیا الهی هستند، وارد بهشت نخواهند شد.

آیت الله حسینی تاکید کرد: بدون از ایمان به خدا، نماز، روزه، انجام واجبات و ترک محرمات، رعایت حجاب و عفاف انسان به بهشت وارد نمی‌شود.

خطیب جمعه یاسوج قلب پاک را محصول عمل پاک که خداوند تعریف کرده دانست و افزود: نماز و روزه قلب انسان را پاک می‌کند، ضمن اینکه انجام اعمال حرام پاک محسوب نمی‌شوند.

وی یادآور شد: ایمان به خداوند متعال، ائمه اطهار علیهم السلام و روز قیامت و ایمان به قرآن همراه با عمل صالح انسان را بهشتی می‌کند.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، شهادت امام حسن مجتبی (ع) وامام رضا (ع) را تسلیت گفت و افزود: همه انسان‌های مقدس، پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام با شمشیر جهالت ما انسان‌ها شهید، اسیر یا در زندان بودند.

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: ما با انجام این کارها توقع داریم که خداوند همه برکات و نعمت‌های خود را در این دنیا بر ما سرازیر و دروازه‌های بهشت را بر روی ما باز کند.

وی در ادامه، به برخی از اوصاف شخصیت حضرت امام رضا علیه السلام اشاره کرد و گفت: چون قرآن در روح و رفتار انسان تاثیرگذار بوده، آن حضرت هر سه روز یک بار قرآن را ختم می‌کرد.

آیت الله حسینی با بیان اینکه امام رضا علیه السلام سه روز از هر ماه را روزه می‌گرفت، خاطرنشان کرد: آن امام همام رفتار بسیار شایسته‌ای با مردم داشت و حرفی که باعث رنجش مردم می‌شد را مطرح نمی‌کرد.

خطیب جمعه یاسوج عبادت شبانه و شب زنده داری امام رضا علیه السلام را برای ما درس دانست و بیان کرد: آن امام رسیدگی به فقرا، مستمندان و نیازمندان را در دستور کار قرار داد و به آنها کمک می‌کرد.

وی قائل بودن به ولایت و امامت را یک ضرورت دانست و ادامه داد: ثواب زیارت امام رضا علیه السلام و ائمه اطهار علیهم السلام شامل حال زیارت کنندگان خواهد شد.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: انسان باید معرفت به حق امام داشته باشد و بداند که منصوب از طرف خداوند بوده و از فرمان امام که لازم الاجرا است، اطاعت کند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه کسی که به زیارت امام رضا (ع) می‌رود از آتش جهنم رها خواهد شد، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود «پاره‌ای از تن من در خراسان دفن خواهد شد که هر گرفتاری او را زیارت کند، خداوند گرفتاری او را برمی‌دارد».

وی خاطرنشان کرد: امام رضا علیه السلام نیز می‌فرماید «هر کس مرا زیارت کند، گویی رسول الله (ص) را زیارت کرده» که این نشان می‌دهد که زیارت امام رضا (ع) تا چه اندازه عظمت دارد.

آیت الله حسینی در فراز دیگری از خطبه‌ها ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از مسلمانان در زلزله مراکش و سیل در لیبی، گفت: سیل و زلزله خسارات جانی و مالی به مسلمانان این کشورها وارد آورد که ما با آنها اظهار همدردی می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن اظهار همدردی با آسیب دیدگان مسلمان در این دو کشور، گفت: کسانی که قصد کمک به آسیب دیدگان در کشورهای مراکش و لیبی را دارند، می‌توانند در این راستا اقدام کنند.

وی به ضرورت توجه به مسئله اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و یادآور شد: استان ما محروم و در زمینه زیرساخت‌های اشتغال، صنعت و کشاورزی بسترها اندک است.

آیت الله حسینی با اظهار تاسف از اینکه فقر و بیکاری در این استان فراوان و باید به استان کمک کرد، افزود: هرچند منابعی مثل نفت، آب، گاز و جنگل در استان وجود دارد، ولی اینکه مشکل استان ما را حل کرده باشد، این گونه نیست.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: در گشت هوایی که در سفر رئیس جمهور در استان انجام دادیم، به غیر از کوه، جنگل و بیابان‌های لم یزرع و غیر قابل کشت چیزی مشاهده نشد.

وی با بیان اینکه در استان‌های دیگر دشت‌های کشاورزی بسیاری وجود دارد، ادامه داد: آب نیز از مناطق دیگر به ویژه از استان ما نیز برای این استان‌ها می‌برند، ولی استان ما به غیر از کوه و دره چیزی ندارد و صنعت نیز نداریم.

آیت الله حسینی تاکید کرد: ما همیشه گفته‌ایم که آب جریان ملی، برای همه و کشور است و مدیریت ملی، منطقه‌ای و کشوری دارد و سدها مربوط به کشور هستند، منتها استان ما نیز نیاز دارد.

خطیب جمعه یاسوج تصریح کرد: شنیده شده که گاهی اوقات فرزندان این استان که قصد کار در استان‌های دیگر را دارند آنها را غیر بومی تلقی می‌کنند که این کار اشتباهی است.

وی افزود: وقتی در استانی صنعتی راه اندازی می‌شود، این صنعت ملی است و نباید فرزندان این استان غیر بومی تلقی شوند که این بی‌عدالتی است.

آیت الله حسینی یادآور شد: برخی از استان‌ها از آب این استان در راستای سرمایه‌گذاری در استان خود استفاده می‌کنند، ولی در اشتغال جوانان این استان در همین استان‌ها، آنها را غیر بومی تلقی می‌کنند.

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: اگر در این استان قصد ایجاد طرح‌های اشتغال زایی وجود داشته باشد، موانع مختلفی هم دستگاه‌های دولتی و هم مردم برای آن ایجاد می‌کنند و گاهی اوقات خود دستگاه‌های دولتی معارض‌ها را وسط میدان می‌آورند.

وی ضمن تاکید بر اینکه ادارات نباید موانع برای کار و اشتغال ایجاد و باید بستر را برای کار و فعالیت فراهم کنند، گفت: محیط زیست و منابع طبیعی مال مردم بوده و باید در راستای اشتغال، مسکن و دیگر مسائل از آنها به بهترین نحو استفاده کرد.

کد خبر 1724290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha