۵۶ پروژه آموزشی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

۵۶ پروژه آموزشی خراسان جنوبی همزمان با تحویل ۲ هزار مدرسه در سراسر کشور با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حامد رخسارپور صبح امروز یک‌شنبه(26 شهریور) در مراسم افتتاح این پروژه‌ها که همزمان با سراسر کشور و برگزاری اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی خراسان استان از میانگین کشوری بالاتر است با این وجود در برخی مناطق به ویژه بیرجند با کمبود کلاس درس مواجه هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت سیزدهم ۲ رویکرد اتمام پروژه‌های خیرساز و عدالت آموزشی را در دستور کار قرار داده است، افزود: در این استان بیش از ۱۵۰ پروژه آموزشی نیمه تمام خیرساز وجود دارد که امروز ۵۶ پروژه آموزشی افتتاح شد.

وی تصریح کرد: ۵۶ فضای آموزشی استان که امروز همزمان با ۲ هزار پروژه در سطح کشور به بهره برداری می‌رسد شامل ۱۶۵ کلاس درس و ۱۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع زیربنا است.

رخسارپور با اشاره به اینکه رویکرد عدالت آموزشی را اولویت دولت سیزدهم ذکر کرد و گفت: در همین راستا باید مناطقی که سرانه فضای آموزشی پایینی نسبت به تعداد دانش‌آموزان دارند به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در ادامه متذکر شد: شهرستان بیرجند با توجه به رشد جمعیت و افزایش مهاجرت ناشی از خشکسالی‌های متوالی کمترین سرانه فضای آموزشی را دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تامین فضاهای آموزشی باید به سمت ساخت مجتمع‌های آموزشی برویم، خاطر نشان کرد: در این زمینه برخی پروژه‌ها در استان طراحی شده و خیران هم پای کار آمده‌اند که امیدواریم زودتر ساخته شود.

رخسارپور در پایان عنوان کرد: یکی از مهمترین رویکردها تامین فضاهای فیزیکی ایمن است که مدیران و معلمان بدون دغدغه به امر تعلیم و تربیت برسند.

کد خبر 1724466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha