خودکفایی و عدم وابستگی به کشورهای بیگانه از برکات هشت سال جنگ تحمیلی بود

افشارچی با یادآوری اینکه دفاع مقدس ابعاد گوناگونی داشت که باید از آن درس بگیریم، گفت: از برکات هشت سال جنگ تحمیلی خودکفایی و عدم وابستگی به کشورهای بیگانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: لازم است تا نگاهی به آورده هشت سال جنگ برای کشور کرد و آن را با امروز خود تطبیق داد.

وی با یادآوری اینکه دفاع مقدس ابعاد گوناگونی داشت که باید از آن درس بگیریم، تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس صرفا برای تجلیل از ایثارگران نیست و از برکات آن خودکفایی و عدم وابستگی به کشورهای بیگانه است.

افشارچی با تاکید براینکه دفاع مقدس درس بزرگی به ما داد و آن ایمان به وعده الهی است، گفت: خداوند در وعده خود صادق است، پس تقوی پیشه کردن قطعا موجب پیروزی نهایی خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه وعده الهی در دوران دفاع مقدس رخ داد، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه همه ابرقدرت‌ها حامی صدام بودند، ولی ایران اسلامی پیروز شد.

وی با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس خط بین باطل و حق بود، ولی الان شرایط تغییر کرده و به سبک زندگی رسیده است، خاطرنشان کرد: برای پیروزی در این چنین جنگی باید با بصیرت و تمسک به تقوای الهی پیش برویم تا پیروز شویم.

استاندار زنجان با اشاره به اغتشاشات سال گذشته در کشور و فشار دشمنان در این حوزه گفت: بعد از آن جنگ ترکیبی، تلاش‌های یک ساله مجموعه حاکیتی به بار نشست و دشمن شکست مفتضحانه‌ای در سالگرد این اتفاقات خورد.

کد خبر 1724585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha