برگزاری ۳۶۲۱ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در استان گلستان

سردار ملک شاهکوهی از برگزاری سه هزار و ۶۲۱ برنامه همزمان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سردار علی ملک شاهکوهی امروز (سه شنبه ٢٨ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: علت شروع جنگ، تهاجم بر علیه انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران و خاموش کردن راه انقلاب اسلامی بود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه دشمنان به دنبال نابودی انقلاب اسلامی ایران بودند، افزود: همین جنگ باعث شد تا روحیه انقلابی گری در بین جوانان ما به جوش آید و در میدان حضور پررنگی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: آن روزی که صدام حمله کرد ما حتی یک سلاح سبک هم نداشتیم ولی امروز به نقطه‌ای از اوج بالندگی دفاعی رسیدیم که در منطقه غرب آسیا و در دنیا حرفی برای گفتن داریم.

هشت سال دفاع مقدس مظهر دینداری و ایستادگی بود

ملک شاهکوهی اظهارداشت: هشت سال دفاع مقدس مظهر؛ حماسه، دینداری، آرمان خواهی، ایثار و از خودگذشتگی، مقاومت، ایستادگی، صبر، تدبیر و حکمت، ناموس دوستی و ناموس پرستی و میهن دوستی بود و رزمندگان ما نگذاشتند وجبی از خاک کشور تحویل دشمنان شود.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران، مقتدرتر، با عظمت تر و بزرگتر از سال ١۴٠١ است و اتحاد ایجاد شده امسال بیشتر از سال قبل است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به برنامه های گرامیداشت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس استان گلستان، افزود: در این هفته سه هزار و ۶٢١ برنامه در سطح استان پیش بینی شده که در قالب برنامه های فرهنگی، عمرانی، محرومیت زدایی، جهاد امیدآفرینی، جهاد خدمت، جهاد تبیین و بزرگداشت ها و مراسمات برگزار می شود.

وی ادامه داد: برگزاری ٣٧٧ برنامه شاخص در این ایام پیش بینی شده است که در سطح استان برگزار خواهد شد.

دیدار پیشکسوتان ایثار و شهادت با مقام معظم رهبری

ملک شاهکوهی، دیدار پیشکسوتان ایثار و شهادت به صورت تصویری با مقام معظم رهبری، اعزام و دیدار حضوری تعدادی از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس با مقام معظم رهبری، برگزاری مراسم رژه نمایش اقتدار نیروهای مسلح استان، اعزام یک گروهان نیروهای بسیجی عشایر و یک قوم ترکمن به تهران و برگزاری مراسم اجتماع بزرگ جوانان نقش آفرین در گام دوم انقلاب را از جمله برنامه های شاخص این هفته برشمرد.

وی گفت: فعالیت های جهاد خدمت و ارائه خدمات، افتتاح ۲۶۲ پروژه محرومیت زدایی شامل؛ آبرسانی، کانال کشاورزی، خانه محروم، کارگاه اشتغال، تعمیر و مرمت مدارس، مسجد و خانه عالم، سرویس های بهداشتی، تهیه ۱۵ هزار بسته معیشتی، اعزام یک هزار و ۳۴۰ گروه جهادی در قالب هشت هزار و ۴۵۰ نفر در عرصه های مختلف عمرانی، درمانی، آموزشی و غیره، مراسم غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری رزمایش فرهنگی رهروان شهدا از برنامه های مهم دیگر هفته دفاع مقدس در استان است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان، برگزاری نشست های مختلف جهاد تبیین با موضوع امیدآفرینی و حضور حداکثری در انتخابات، برگزاری میز خدمت توسط بسیج ادارات، ویزیت رایگان در ۲۰ منطقه محروم و عشایری استان، تهیه و پخش محتوا در فضای مجازی با موضوع دفاع مقدس، رونمایی از کتاب های شهدا به ویژه شهدای دانش آموز، همایش و نکوداشت شهدا، ایثارگران و جانبازان، برگزاری یادواره های شهدای محله محور، اردوهای جهادی، مسابقات فرهنگی و ورزشی، اجرای کمک های مومنانه، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، پویش مهربان ۴ و توزیع ۲ هزار سری لوازم التحریر با مشارکت بسیج سازندگی و دانشجویی و مراسم روز سرباز را از دیگر برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس در استان اعلام کرد.

کد خبر 1724712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha