مساجد محل آموزش و تربیت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود

امیر ولیوند زمانی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس مساجد محل ثبت نام و اعزام رزمندگان به جبهه ها بود گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی مساجد محل اموزش و تربیت رزمندگان و بالاترین سهم مشارکت مردم را به خود اختصاص دادند.

امیر حسین ولیوند زمانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه مساجد در دفاع مقدس گفت: مسجد فقط یک مکان فیزیکی نیست و صرفا هویت آن برای عبادت دیده نشده است بلکه محلی برای شروع، رشد، تداوم و تکامل اقشار مختلف است..

مساجد بالاترین سهم مشارکت مردم در دفاع مقدس را دارند

فرمانده دانشگاه دافوس ارتش با اشاره به نقش محوری مساجد در هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی از این مکان مقدس ثبت نام و اعزام می شدند و حتی آموزش و تربیت آنها نیز در مساجد بود. مسجد فقط محلی برای سجده کردن نیست و ما این امر را به شکل عینی در دوران دفاع مقدس دیده ایم که بالاترین سهم مشارکت مردمی را به خود اختصاص داده است.  

نقش بی بدیل مساجد در تربیت و آموزش رزمندگان در دفاع مقدس

وی اظهار داشت: مساجد حتی در تقویت روحیه رزمندگان و ارتقای روحیه معنوی آنها نقش محوری داشتند، مساجد در دوران دفاع مقدس پایگاه همدلی اتحاد و همبستگی اقشار مختلف مردم و رزمندگان اسلام بودند و همواره در پشتیبانی از خطوط مقدم جنگ نقش مهمی  ایفا کردند. با توجه به هویت معنوی مسجد و محل عبادت و ارتقاء روحیه معنوی رزمندگان اسلام در سراسر دوران دفاع مقدس، مساجد همواره در حوزه تربیت و آموزش نیروهای مردمی در موضوعات مختلف اموزشی مورد نیاز جبهه های های حق علیه باطل نقش بی بدیلی برعهده داشتند و نگاه مردم به مساجد علاوه بر بعد معنوی بعد تربیتی و اموزشی نیز داشته است.

الگو گیری از مساجد در دفاع مقدس نقشه راه امروز جامعه

وی اظهار امیدواری کرد: امروز نیز متولیان امور مساجد می توانند با الگوگیری از درسهای بی بدیل مساجد در دوران دفاع مقدس در احیاء جایگاه محوری مساجد در جامعه موفقیتهای بیشتری کسب کنند.

وی  در مورد ارزیابی از پنجمین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع مقدس گفت: قطعا این نمایشگاه نسبت به چهار دوره قبل رشد کمی و کیفی خوبی  داشته است که البته به رشد کیفی  آن افتخار می کنیم .

فرمانده دانشگاه دافوس با اشاره به فرهنگ سازی در موضوع نمایشگاه کتاب صلح و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در این زمینه دو سال به طول انجامید تا ما بتوانیم در میان ناشران و  مردم  آن را به خوبی تبیین کنیم اما اکنون این نمایشگاه به شکل مطلوبی جای خود را در میان علاقه مندان و ناشران این موضوع پیدا کرده است.

پیش بینی برای برگزاری نمایشگاه کتاب صلح و دفاع مقدس در کشورهای خارجی

وی گفت: این نمایشگاه یک نمایشگاه تخصصی است و معتقدم آنچه از اهداف ما بوده است، برآورده شده و اما به این اهداف بسنده نمی کنیم و تلاش خود را برای روز به روز بهتر شدن بیشتر می کنیم و به دنبال آن هستیم که بتوانیم در نمایشگاه سایر کشورها با عنوان نمایشگاه صلح و دفاع شرکت کنیم که اگر این امر محقق شود، گزارش آن را ارایه می دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1724736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha