شیعه و سنی برادر دینی هم و جان بر کف دین و قرآن هستند

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی گفت: بر اساس توصیه و سفارش قرآن کریم شیعه و سنی برادر دینی هم و جان بر کف دین و قرآن هستند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام ولی اله کوهی، معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی، 28 شهریور ماه در نشست خبری گرامیداشت هفته وحدت با اشاره به نقش وحدت و همگرایی گفت : وحدت اسلامی به خوبی در کشور و منطقه نهادینه و پیاده شده است. 

وی افزود : بر اساس توصیه و سفارش قرآن کریم شیعه و سنی برادر دینی هم و جان بر کف دین و قرآن هستند. 

این مسئول با بیان اینکه متاسفانه برخی ها آگاهانه و ناآگاهانه برای کسب منافع شخصی خود دنبال تفرقه هستند، اذعان کرد : خوشبختانه مردم بدور از هرگونه تفرقه و شیطنت در کنار هم زندگی می کنند و با وحدت اسلامی به انقلاب رسیده و با وحدت و همراهی زندگی می کنند. 
حجت‌الاسلام ولی اله کوهی معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته وحدت : 

این مسئول ادامه داد: هفته وحدت بهانه ای برای حفظ وحدت در طول سال است وگرنه نباید فقط در این ایام‌ از وحدت و اتحاد مذهبی و قومی سخن گفت. 

وی گفت: دشمنان کشور و برخی نادانان سیاسی در شهرها گاها برای سوء استفاده از مسائل قومی و مذهبی موارد تفرقه‌انگیز را برجسته میکنند تا به مقاصد خود برسند ولی خوشبختانه با اتحاد کرد و ترک، سنی و شیعه امروز به این وحدت رسیدیم.


معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد : دومین نشست شورای اهل سنت،  دیدار ائمه جمعه اهل سنت و شیعه با نماینده ولی فقیه در استان ، همایش طلایه داران تقریب، راه اندازی کاروان منادیان وحدت، همایش عفاف و حجاب منطقه ای در استان کردستان، برگزاری میزگردهای علمی و محفل انس با قرآن، برگزاری گفتانه های تقریبی با اقشار مختلف، برگزاری اختتامیه کلاس های تابستانی مساجد اهل سنت، اعزام روحانیون شیعه و سنی به مناطق مختلف، حمایت مالی از جشن های مولودخوانی و مردمی در طول هفته وحدت از جمله مهم ترین برنامه های این ایام اعلام کرد.

کد خبر 1724768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha