اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس توسط کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری

همزمان با چهل و سومین سالروز شروع جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس ویژه برنامه کانون های مساجد اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبست ان در استان چهارمحال و بختیاری، نصب برگزیده‌هایی از وصیت‌نامه‌ی شهدای مسجد و محله در مسجد به صورت بنر، کاغذنوشته، دیوارنوشته، عکس نوشته و برگزاری آیین یادبود شهدای محله و مسجد با مشارکت سایر نهادها از جمله این برنامه ها است.
تقدیم ثواب قرائت قرآن در طرح ملی تلاوت نور در مسجد هر شب به یکی از شهدای محله یا مسجد، برگزاری نمایشگاهی هرچند کوچک از فعالیت‌های مسجد و محله در دوران دفاع مقدس، برگزاری شب‌ خاطره در منزل شهدای مسجد از دیگر برنامه های کانون های مساجد به مناسبت هفته دفاع مقدس است.
    
 تهیه و تنظیم سیر مطالعاتی دفاع مقدس برای سطوح مختلف فعال در مسجد، گردآوری خاطرات شفاهی و تاریخ شفاهی شهدای مسجد و محله و بازتولید آن‌ها در قالب‌های هنری و فرهنگی و جمع‌آوری خاطرات رزمندگان محل از نقش مسجد در دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه های کانون های مساجد به مناسبت  هفته دفاع مقدس است.
تهیه‌ پوستر از فعالیت‌ های مسجد در دوران دفاع مقدس و نصب آن درمسجد، جمع خوانی کتب مرتبط با دفاع مقدس، برگزاری جلسات خاطره گویی رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و معرفی کتاب با موضوع دفاع مقدس به منظور ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های اجرایی کانون‌های مساجد به مناسبت هفته دفاع مقدس است.
برگزاری مسابقه دلنوشته "خلوتی با شهدا "ویژه بچه های مسجد، عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا و تجدید پیمان بچه های مسجد با آرمانهای شهدای انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس و تجلیل از مدیران جانباز و ایثارگر کانون های فرهنگی هنری مساجد از دیگر برنامه‌های هفته‌ دفاع مقدس است.
 برگزاری سلسله مسابقات کتاب خوانی و خلاصه نویسی کتاب با موضوع دفاع مقدس به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در حوزه ادبیات پایداری و برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر دفاع مقدس و برپایی ایستگاه نقاشی و طراحی ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های هفته‌ دفاع مقدس است.
                                                                                                       
دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا، یادگاران هشت دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت و مدافعان وطن، در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس و برگزاری محافل انس با قرآن کریم و برپایی کرسی تلاوت از دیگر برنامه‌های دفاع مقدس است.
       
برگزاری نشست های معرفتی و بصیرت افزایی به منظور انتقال فرهنگ، ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان در قالب طرح "جهاد تبیین" در مساجد، برگزاری نشست های ویژه شعرخوانی و شعرسرایی و برپایی محافل عصر شعر مقاومت و پایداری و برگزاری پرسمان جوانان و نوجوانان با موضوع دستاوردهای دفاع مقدس و موضوع ایثار و شهادت از دیگر برنامه های کانون های مساجد به مناسبت هفته دفاع مقدس است.
پخش کلیپ و سرودهای انقلابی قبل از اقامه نماز از ماذنه های مساجد، اجرای طرح مواسات و همدلی و کمک مومنانه در مساجد با جمع آوری کمک و توزیع آن بین نیازمندان محله، دلنوشته با موضوع وصیت نامه شهدا و انتشار در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های هفته‌ دفاع مقدس است.
 برگزاری مسابقه نقاشی کودکانه دفاع مقدس ویژه بچه های مسجد، اکران فیلم های حوزه دفاع مقدس در مساجد برای نوجوانان و جوانان، خوانش کتب مرتبط با ۸ سال دفاع مقدس بین اعضای کانون در قالب گروه‌های مطالعه‌گر و فضاسازی مساجد و محلات و برپایی ایستگاه های صلواتی از دیگر برنامه‌های هفته‌ دفاع مقدس است.
مدیران و اعضای کانون های مساجد باید تصاویر و فیلم های اجرایی برنامه ها را روزانه تا ۱۰ مهرماه سال جاری از طریق پیام رسان های ایتا و گپ به شماره ۰۹۱۰۰۲۱۰۵۴۳ ارسال کنند.
کد خبر 1724873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha