محبت و دوستی؛ رهاورد مهم دینداری و مکتب انبیا است

همزمان با آغاز سال نوی یهودیان جمعی از روحانیون حوزه علمیه تهران در دیدار با اعضای انجمن کلیمیان این ایام را به یهودیان ایران و جهان تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه مروی، همزمان با آغاز سال نوی یهودیان جمعی از روحانیون حوزه علمیه تهران در دیدار با اعضای انجمن کلیمیان این ایام را به یهودیان ایران و جهان تبریک گفتند.


در این دیدار که به ابتکار و همت دفتر سیاسی و اجتماعی مرکز مدیریت حوزه  علمیه تهران برگزار شد، خاخام یونس حمامی رهبر یهودیان ایران و رئیس دار الشرع، «سامی یح» رئیس انجمن کلیمیان و نماینده کلیمیان در مجلس و جمعی از اعضای انجمن کلیمیان حضور داشتند و از برگزاری این جلسه ابراز خرسندی نمودند.

محبت و دوستی؛ رهاورد مهم دینداری و مکتب انبیا است


آقای سامی یح در این دیدار با تأکید بر اینکه جامعه یهودی ایران همواره وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده است، گفت: متأسفانه دین یهود توسط رژیم اشغالگر قدس در اسرائیل مذهب رسمی است و همین امر باعث بدبینی به یهودیان شده است در حالیکه آن رژیم غاصب بویی از دین نبرده است.


رئیس انجمن کلیمیان ابراز امیدواری کرد: این جلسات به وفاق ملی کمک کند.

محبت و دوستی؛ رهاورد مهم دینداری و مکتب انبیا است


خاخام حمامی نیز برگزاری این جلسه را مبارک خواند و اینکه عالمان دینی اسلام و یهود با هم گفتگو می کنند و با محبت و دوستی کنار هم می نشینند را رهاورد مهم دینداری و مکتب انبیا دانست.


در این دیدار همچنین دکتر آرش آبایی از اساتید یهودی دانشگاه ادیان و مذاهب خاطر نشان کرد پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفتگوی ادیان پیشرفت‌ها و ثمرات بسیار خوبی داشته است.

محبت و دوستی؛ رهاورد مهم دینداری و مکتب انبیا است


رئیس دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه تهران هم با بیان تبریک آغاز سال به هموطنان یهودی اظهار داشت در سده های اخیر جریانات استکباری با کنار گذاشتن دین از امور اجتماعی بزرگترین ظلم را به بشریت کردند و عالمان ادیان توحیدی باید با بیان اخلاق و معنویت این خسارت را به نفع مردم جبران نمایند.

محبت و دوستی؛ رهاورد مهم دینداری و مکتب انبیا است


در پایان این دیدار متن پیام حوزه علمیه تهران در تبریک سال نو عبری قرائت شد.

کد خبر 1724935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha