مرحله کشوری هفدهمین جشنواره قرآن فرزندان کارکنان وزارت نیرو برگزار می‌شود

مسئول دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو از برگزاری مرحله کشوری و اختتامیه هفدهمین جشنواره قرآن و نماز، ویژه فرزندان دختر و پسر کارکنان وزارت نیرو به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن؛ حجت الاسلام والمسلمین مهاجری مشاور وزیر و مسئول دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو با اشاره به برگزاری مرحله کشوری و اختتامیه هفدهمین جشنواره قرآن و نماز، ویژه فرزندان دختر و پسر کارکنان وزارت نیرو گفت: یکی از فعالیت‌های فرهنگی ویژه کارکنان وزارت نیرو که ذیل شورای فرهنگی این وزارتخانه، به آن توجه می‌شود، توجه به توسعه فرهنگ قرآن کریم است که هرساله با برگزاری مسابقات قرآن تجلی پیدا می‌کند.

وی افزود: با توجه به این مهم امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو مطابق سنوات گذشته اقدام به برگزاری «هفدهمین جشنواره قرآن و نماز» ویژه فرزندان دختر و پسر کارکنان وزارت نیرو در سال ۱۴۰۲ کرد که این جشنواره در دو مقطع تحصیلی و دو مرحله استانی و کشوری و به صورت حضوری برگزار شد.

مسئول دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو ادامه داد: مقطع اول شامل دوره ابتدایی پنجم و ششم و دوره اول متوسطه هفتم، هشتم و مقطع دوم شامل دوره اول متوسطه نهم و همچنین دوره دوم متوسطه دهم، یازدهم و دوازدهم برپا شد.

مهاجری تصریح کرد: با پایان یافتن مرحله مقدماتی این مسابقات، مرحله کشوری هفدهمین جشنواره قرآن و نماز فرزندان کارکنان وزارت نیرو از سه‌شنبه، ۲۸ تا ۳۰ شهریورماه در سالن برق منطقه‌ای تهران به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای تهران برپا می‌شود.

 وی با بیان اینکه در مرحله مقدماتی این مسابقات بیش از شش هزار و ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۶۱ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند. در نهایت از این تعداد نیز ۱۴۰ نفر دختر و ۲۲۱ پسر از استان‌های مختلف کشور در مرحله کشوری این مسابقات حاضر شدند.

 مهاجری افزود: داوطلبان در این مسابقات در رشته شفاهی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ موضوعی قرآن و اذان و یک یا هر دو رشته کتبی شامل مفاهیم قرآن احکام و معارف نماز رقابت می‌کنند. گفتنی است؛ جنگ عصرگاهی "والعصر" که با رویکرد اطلاع رسانی یکشنبه تا چهارشنبه ی هر هفته بصورت زنده از رادیو قرآن پخش می شود. این مجله عصرگاهی با رویکرد اطلاع رسانی به موضوعاتی از قبیل راه های بهره مندی از قرآن در همه امور زندگی و داشتن زندگی قرآنی( روزانه یک آیه و یک موضوع)، اطلاع رسانی به روز، پویا و فعال از فعالیت ها، جلسات و رویدادهای قرآنی در سراسرکشور می پردازد. اطلاع رسانی ازنیازها و مشکلات بانوان قاری و فعال قرآنی کشور به صورت یک روز در هفته، گفتگو با اساتید پیشکسوت و فراموش شده کشور، اشاره به فعالیت های قرآنی شهرستان ها، معرفی نوجوانان موفق قرآنی و اطلاع رسانی از جلسات قرآنی خارج از کشور، آشنایی با فعالیت های قرآنی ارگان ها و نهادهای مختلف از جمله بخش های این برنامه است.

کد خبر 1724976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha