ظرفیت فارغ‌التحصیلان حوزه مد و لباس چهارمحال و بختیاری به کار گرفته شود

احمدی افزود: بحث مد و لباس از جمله موضوعات راهبردی در سطح ملی محسوب می‌شود و اعتبارت مناسبی هم برای ارتقای این حوزه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری پیام احمدی در نشست شورای مدیران این اداره با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در حوزه مد و لباس از ظرفیت‌ های ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: هم‌اکنون در تعدادی از مراکز آموزشی همچون هنرستان‌ ها، دانشکده‌ های فنی و حرفه‌ای و واحدهای آموزش عالی استان، تربیت طراحان مد و لباس و خیاطان در حال انجام است و آمار فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها می‌تواند به عنوان یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه در برنامه‌ ریزی‌ها لحاظ شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: بحث مد و لباس یک موضوع تجاری فرهنگی است و اگر ظرفیت‌های استانی در این راستا به خوبی به کار گرفته شود می‌توان علاوه بر ارتقای تولیدات، فرصت اشتغال و سودآوری فعالان این حوزه را نیز بهبود بخشید.  
ارزیابی عملکرد مدیران ستادی و شهر ستانی و تصمیم‌گیری درباره ادامه و یا لغو همکاری‌ها بر مبنای عملکرد، لزوم توجه به فعالیت‌های مقر کتاب به فناوری فرهنگی مردم و ایجاد شرایط برای بسط آن به تمام شهرستان‌ها، سرمایه‌گذاری و آموزش استعدادهای خبری و تقویت افراد توانمند در حوزه نشریات مکتوب، تأکید بر تکمیل بخش اداری فرهنگسراهای در حال ساخت در شهرستان‌ها و شناسی ظرفیت‌ های اعتباری شهرداری‌ ها و فرمانداری‌ ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از دیگر مواردی است که در مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در نشست شورای مدیران این اداره مطرح و اقدامات مرتبط با آن را تشریح کرد.
بررسی امکان تکمیل مجتمع فرهنگی هارونی
وی به پیگیری‌های فرماندار شهرکرد برای بررسی وضعیت مجتمع فرهنگی شهر هارونی نیز اشاره کرد و گفت: ساخت این مجتمع در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان در سال ۷۱ مصوب شده اما عملیات اجرایی آن همچنان نیمه‌تمام باقی‌مانده است.
احمدی با بیان اینکه این طرح زیر نظر حوزه هنری قرار دارد، افزود: درخواست هایی برای واگذاری ادامه ساخت آن به فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که این موضوع در حال بررسی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار محال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران شهرستانی و ستادی این اداره اظهار داشت: با توجه به تقاضای شهرستان‌ها برای ایجاد دفاتر انجمن سینمای جوان، این مورد در حال پیگیری است اما در شرایط فعلی راه‌اندازی این دفاتر از اولویت خارج است و تلاش آن است که با تشکیل شورای سینمایی استان، فعالیت‌های این حوزه به شکل بهتری منسجم و هدایت شود.
وی درباره فرهنگ و تاریخ شفاهی، داستان‌ ها و متل‌ها در حوزه مفاحر و مشاهیر و ضرورت پرداختن به آن‌ها به عنوان بخشی از سرمایه‌ های اجتماعی و فرهنگی گفت: این موضوعات در مجموعه انجمن آثار و مفاخر استان به شکلی ویژه در حال بررسی است و از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها نیز انتظار می‌رود با توجه به پایین بودن حجم تولیدات این حوزه در استان، برای شنا سایی و تدوین موضوعات تاریخ و فرهنگ شفاهی به‌صورت متمرکزتری وارد عمل شوند.
کد خبر 1725030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha