دولت آیت الله رییسی به دیپلماسی التماسی پایان داد

حجت الاسلام میثم تارم گفت: پایان دادن دولت رییسی به دیپلماسی التماسی از دستاوردهای بسیار مهمی است که متاسفانه در گذشته ما چنین دیپلماسی داشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۳۱ شهریور ماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع)، گفت: یکی از ماموریت های آن حضرت، انتقال امامت و آماده کردن پیروانشان برای عصر غیبت و عدم حضور امام در جامعه بود.

امام جمعه جیرفت دوران غیبت امام عصر (عج) را بسیار دشوار و امتحان بزرگی برای شیعیان دانست و افزود: شیعیان و پیروان اهل بیت (ع) در این عصر باید ایمان بسیار قوی داشته باشند تا بتوانند به وجود امامی که نمی بیند و در جامعه ظاهراً حضور ندارد، باور و اعتقاد داشته باشند.

وی با بیان اینکه روزی امام عصر (عج) ظهور خواهد کرد و حکومت جهانی پر از عدل به دست خواهد گرفت، اظهار کرد: فتنه ها و آشوب هایی که در عصر غیبت اتفاق می افتاد برای این است که ایمان ها خالص شود و  مردم برای ظهور آن نور پر فروغ آمادگی پیدا کنند.

حجت الاسلام تارم ضمن تبریک آغاز امامت امام عصر (عج)، ابراز کرد: در این عصر بسیار سخت، وظیفه همه ما اطاعت و پیروی از نائب بر حق آن حضرت و ولی فقیه این حکیم فرزانه حضرت امام خامنه ای ( مدظله العالی) است.

خطیب جمعه جیرفت با بیان این که باید در عصر غیبت ارتباط مان را با امام عصر (عج) ارتباطی قوی و مستحکم کنیم، عنوان کرد: باید هر روز با دعا، نیایش، صدقه همواره به یاد آن حضرت باشیم تا نقش امام زمان (عج) در زندگی خود احساس کنیم.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، دفاع مقدس گنجینه ای طلایی و استثنایی است.

حجت الاسلام تارم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، ابراز کرد: هفته دفاع مقدس مقارن با آغاز سال تحصیلی جدید است که باید از این فرصت برای انتقال ارزش های والای دفاع مقدس به دانش آموزان و دانشجویان استفاده کنیم.

امام جمعه جیرفت اضافه کرد: همچنین باید دانش آموزان و دانشجویان امروز را با اخلاق، روحیات و صفات نوجوانان و جوانان زمان جنگ آشنا کنیم آنها باید بدانند ما چه اسوه و قهرمان هایی در دوران دفاع مقدس داشتیم که علی رغم سن کم شان اما انسان های بزرگ، مجاهد و با بصیرت بودند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش و معلمان به تربیت با محوریت نماز اهمیت دهند، اگر معنویت و تربیت از علم و دانش گرفته شود آنگاه یک دانشمند فاسد و فاسق تحویل جامعه می دهیم که می تواند عالم و جهانی را فاسد کند و در مسیر انحراف قرار دهد.

حجت الاسلام تارم با تاکید بر این که تربیت باید در اولویت آموزش و پرورش، معلمان، والدین و انجمن اولیا و مربیان باشد، خاطرنشان کرد: جلسات این انجمن باید به طور منظم با محوریت مسائل تربیتی و استفاده از نماز برگزار شود.

خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه رییس جمهوری مردمی با دست پر در مجمع عمومی سازمان ملل حضور پیدا کرد و با دست پر هم برگشت، اظهار کرد: سخنرانی حکیمانه، جامع، انقلابی و شجاعانه رییس جمهوری دو برابر سخنان رییس جمهوری آمریکا و سایر روسای جمهور در شبکه های مجازی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.

وی ابراز کرد: رییس جمهوری با شجاعت و شهامت از مردم انقلابی این مرز و بوم، از اسلام، قرآن کریم و سردار دلها با منطق و استدلال دفاع کرد و آنچه که غرب از ظلم، ستم، چپاول و غارت درباره سایر کشورها و جمهوری اسلامی انجام داده را با متانت افشا کرد.

 حجت الاسلام تارم با بیان اینکه کسی جرات نمی کند در این جمع جهانی، آمریکا و غرب را به چالش بکشد، عنوان کرد: شجاعت و شهامت از خصوصیات یک رییس جمهوری انقلابی، مردمی و نماینده این مردم است که به خوبی این نمایندگی را انجام داد.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این که رییس جمهوری با دست پر وارد مجمع عمومی سازمان ملل متحد شد، اعتراف غرب به شکست طرح منزوی کردن ایران اسلامی بود.

وی تصریح کرد: حسن ارتباطات با کشورهای همسایه و کشورهای بلوک شرق، عضویت در سازمان های بسیار مهمی مثل شانگهای، افزایش فروش نفت، آزادسازی اموال بلوکه شده این ملت، به دست دولت رییسی انجام شده که موجب شد تا غرب اعتراف کند که طرح منزوی کردن ایران شکست خورده است.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه امروز ایران اسلامی یکی از تاثیرگذارترین کشورهای دنیا است، عنوان کرد:
 پایان دادن دولت رییسی به دیپلماسی التماسی از دستاوردهای بسیار مهمی است که متاسفانه در گذشته ما چنین دیپلماسی داشتیم.

خطیب جمعه جیرفت یادآور شد: رییس جمهوری سابق در یک اظهار نظری تامل برانگیز گفت؛ اگر برجام نبود یک قدم نمی توانستیم برداریم و حتی یک بشکه نفت را هم نمی توانستیم صادر کنیم اما امروز بدون برجام ما توانسته ایم آنچه را که در صادرات نفت اراده کرده ایم به آن برسیم.

وی تاکید کرد: با کنار گذاشتن دیپلماسی التماسی امروز ما بحث فروش نفت در برابر دارو و امثال اینها را نداریم و به جایگاه بسیار رفیعی دست یافته ایم و تحریم بر صنعت پتروشیمی را برداشتیم که پتروشیمی در آینده می تواند جایگزین خوبی برای نفت باشد و امروز این صنعت و صادرات مان در جهان مطرح است.

حجت الاسلام تارم با اشاره به اخراج ۸ بازرس آژانس انرژی اتمی، عنوان کرد: بازرسان آلمانی و فرانسوی پس از بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و انگلیس بر علیه ما، آنها را با شجاعت و اقتدار اخراج کردیم و دستاوردهای بی سابقه ای که در حوزه هسته ای به دست آورده ایم.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: پروژه اغتشاشات و نا امن سازی ایران اسلامی در سالگرد دختر کرد با هوشیاری و بیداری مردم ایران اسلامی و اشراف نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و نظامی خنثی شد.

وی ابراز کرد: علی رغم این که معاندین از چند ماه قبل برای اغتشاش فراخوان داده بودند اما مردم با بصیرت و زمان شناس هیچ توجهی به فراخوان آنها نکردند.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: اطلاعات، اطلاعات سپاه، نیروی های نظامی، انتظامی و بسیجیان در صحنه بودند و با هوشیاری، مراقبت و اشراف اطلاعاتی این توطئه را در نطفه خفه کردند و همچنین حضور موکب های خدمت رسانی در ۲۵ شهریور ماه همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) این توطئه ها را خنثی کرد.

خطیب جمعه جیرفت عنوان کرد: رییس جمهوری در بازگشت از نیویورک الواح تاریخی و نماد تمدن این مرز و بوم که توسط آمریکا غارت شده بودند را به کشور باز گرداند. 

کد خبر 1725227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha