آغاز علم آموزی ۴۱۷ هزار دانش آموز گلستانی

همزمان با اول مهر، روز بازگشایی مدارس، علم آموزی ۴۱۷ هزار دانش آموز گلستانی آغاز شد.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، مراسم متمرکز نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی و ایثار و مقاومت، صبح امروز (شنبه ۱ مهر) با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش، استاندار گلستان، مدیرکل آموزش و پرورش و سایر مسئولان در هنرستان دخترانه امام صادق (ع) شهرستان آق قلا برگزار شد.

سیدرضا نظری در این مراسم با تبریک فصل گشایش دوباره مدرسه و گام نهادن در مسیر دانایی و آغاز بهار تعلیم و تربیت در سرزمین فرهنگ و فرزانگی گفت: تقارن شروع سال تحصیلی جدید با هفته شکوهمند دفاع مقدس که یادآور ایثارگری ها، فداکاری ها و از جان گذشتگی های حماسه سازان ایران اسلامی است را به فال نیک گرفته و با زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدای جان بر کف میهن عزیزمان، راه پر برکت آنان را با جان و دل ادامه می دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: مدرسه کانون همه فضیلت ها، محور رشد و بالندگی و زمینه ساز تربیت و تعالی نسل کودک و نوجوان تراز انقلاب است و ماه دل انگیز مهر یادآور خاطرات خوش همدلی ها، دوستی ها و سختکوشی معلمان و دانش آموزان در مسیر تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: این مهم، به ویژه در سالی که شعار محوری آن « مدرسه قوی، ایران قوی » است، بیش از هر زمانی اهمیت دارد.

نظری اظهارداشت: امروز ۴۱۷ هزار دانش آموز گلستانی همزمان با سراسر کشور، سال تحصیلی خود را در مقاطع مختلف آغاز کردند.

وی گفت: از این تعداد، ۴۰ هزار دانش آموز کلاس اولی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: در سال تحصیلی جدید، ۲۴ هزار نیروی فرهنگی شامل؛ ۱۹ هزار معلم و پنج هزار کادر مدرسه فعالیت دارند.

کد خبر 1725286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha