لزوم پرداختن به سینمای مستند دفاع مقدس در جنوب کرمان

هدایت پیرنیا با تاکید بر لزوم پرداختن به سینمای مستند دفاع مقدس در جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: بنده بر این باورم که در ثبت و انتقال تاریخ دفاع مقدس باید به روز بود و از روش های نوین استفاده کرد.

هدایت پیرنیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: روزهای‌ نخست جنگ بود که جوانانی از جیرفت راهی جبهه ها شدند و آنجا بود که روایت شجاعت و ایثار شان آغاز شد.

لزوم پرداختن به سینمای مستند دفاع مقدس در جنوب کرمان

این مستندساز جنوب کرمانی بیان کرد: نقش رزمندگان جوان جیرفتی در موفقیت های لشکر ۴۱ ثارالله بر کسی پوشیده نیست که در طول ۸ سال دفاع مقدس چه رشادت هایی که از خود نشان ندادند و این رشادت ها هر یک برگی از تاریخ دفاع مقدس محسوب می شوند.

لزوم پرداختن به سینمای مستند دفاع مقدس در جنوب کرمان

وی افزود: ای کاش متولیان امر حمایت می کردند ما این روایت ها را ثبت و ضبط کنیم تا برای آیندگانی که ما آنها را نخواهیم دید به یادگار بمانند.

پیرنیا ابراز کرد: به عنوان یک مستند ساز مسئولیت سنگینی را بر دوش خود احساس می کنم متاسفانه متولیان امر، برنامه ای برای حمایت از تولید مستندات دفاع مقدس ندارند.

این مستند ساز جنوب کرمانی با بیان اینکه ما نباید فرصت را از دست بدهیم چرا که رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس حالا شاید در دسترس ما نباشند، اظهار کرد:
نبود یک جریان، تشکیلات و مجموعه در این حوزه به خوبی احساس می شود که به صورت منظم و منسجم با هدف گذاری در این مسیر برنامه ریزی کند و با تولید خوراک و محتوا، حداقل نحوه برگزاری یادواره شهدا را تغییر دهد تا به نتیجه مطلوب برساند.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به سینمای مستند دفاع مقدس در جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: بنده بر این باورم که در ثبت و انتقال تاریخ دفاع مقدس باید به روز بود و از روش های نوین استفاده کرد.

پیرنیا اضافه کرد: امروزه فضای مجازی بهترین و کم هزینه ترین روش برای رسیدن به این هدف است.

این مستند ساز جنوب کرمانی عنوان کرد: تاکنون قریب ۷ اثر مستند کوتاه و بلند در حوزه دفاع مقدس را تولید کرده ام که به دلیل محدودیت منابع مالی نتوانستم فعالیتم را بیشتر کنم.

کد خبر 1725337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha