هشت سال دفاع مقدس به نوعی یک مدرسه و دانشگاه است

زیویار گفت: هشت سال دفاع مقدس به نوعی یک مدرسه و دانشگاه است و به همه ما درس مقاومت، توانستن و زیر بار ظلم نرفتن یاد داد که باید مورد تأمل قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، فرهاد زیویار، امروز(۱مهر)، در مراسم زنگ مهر(ایثار و مقاومت) در هنرستان ولیصر خرم آباد، با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید اظهارداشت: دانش آموزان با درس خواندن در مسیر رشد، تعالی و بازکردن گره های کشور قرار می گیرند.

استاندار لرستان با بیان اینکه در مسیر تربیت نسل آینده ساز کشور، همه مسئول هستیم، افزود: آموزش و پرورش و والدین به صورت خاص و مابقی دستگاه های اجرایی به صورت عام باید به حرکت رو به جلوی کشور با تعلیم و تربیت دانش آموزان کمک کنند.

وی به تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته  دفاع مقدس به دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس و مبدل شدن آن به یک نهضت اشاره کرد و گفت: نظام آموزشی ما می تواند مانند دفاع مقدس در همین دوره به یک مدل تبدیل شود.

استاندار با بیان اینکه تقارن سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس تقارن مبارکی است، افزود: این هفته مقدس یادآور دوره ای است که حتما بر تارک تاریخ کشور ما و بشریت می درخشد و هشت سال دفاع مقدس به نوعی یک مدرسه و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نسل در نسل ما را مورد تعلیم قرار می دهد، گفت: این دوره به صورت خلق الساعه شکل نگرفت چرا که هم برای دیگران تأثیر گذاشت و هم مورد تأثیر قرار گرفت.

زیویار بیان کرد: این دوره از تاریخ کشور برآمده از نهضت سرور آزادگان عالم و نهضت عاشورا است و در هشت سال دفاع مقدس یک نسل با همه  آحادش و از اقشار مختلف پای یک مسئله  اساسی که دفاع از کشور و هویت فرهنگی آن است ایستادند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس آن قدر اثرگذار بود که فقط در صحنه  سنگر و جبهه محدود نبوده بلکه داخل و خارج کشور را تحت تأثیر قرار داد به گونه ای که تبدیل به یک نهضت شد، گفت: خاستگاه نهضت مقاومت که در حال حاضر در نقاط مختلف جهان به عنوان یک الگو استفاده می شود به نحوی در دفاع مقدس شکل گرفته است.

زیویار عنوان کرد: دفاع مقدس به همه ما درس مقاومت، توانستن و زیر بار ظلم نرفتن یاد داد که باید مورد تأمل قرار بگیرند.

کد خبر 1725405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha