خشکسالی در چهارمحال و بختیاری تکرار شد

نوروزی از تداوم خشکسالی در این استان خبر داد و گفت: سال آبی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با کاهش پنج درصدی بارش‌های استان در مقایسه با میانگین بلندمدت به پایان رسید.

معصومه نوروزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: از سال ۸۶ تاکنون میانگین بارش‌های استان به مدت سه سال آبی با کمبود مواجه است و توقف و مهار تبعات خشکسالی در استان نه تنها منوط به گذشت چند سال ترسالی است بلکه باید برای مهار و نفوذ دادن آب‌های سطحی به داخل خاک اقدامات موثری از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام گیرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگرچه در سال آبی که گذشت بارش برف در استان تا حدی بهبود یافت و موجب جاری شدن برخی چشمه‌ها شد اما این بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلندمدت ۳۲ میلی‌متر کاهش دارد.

وی با بیان اینکه ۹۴ درصد مساحت استان در محاصره خشکسالی قرار دارد، اظهار داشت: این خشکسالی در نقاط مختلف استان از وضعیت بسیار شدید تا تضعیف پراکنده شده است.

نوروزی ادامه داد: اگرچه برای پاییز امسال بارش‌های خوبی پیش‌بینی می‌شود اما این بارش‌ها در حدی نیست که بتواند خشکسالی‌های استان را جبران کند و با برنامه‌ریزی و تمهدیداتی که دستگاه ها در نظر می‌گیرند می‌توان از هدررفت آب‌های سطحی جلوگیری کرد.

کد خبر 1725422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha