خبر خوش برای مسجدی‌ها/ پرداخت سرانه بیش از ۵۳۲ کانون مسجدی جدیدالتأسیس به مناسبت ۹ ربیع‌الاول

خورشیدی با بیان اینکه سرانه کانون‌های فرهنگی هنری جدیدالتأسیس مساجد به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت صاحب‌الزمان(عج) پرداخت شد، گفت: با مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده بیش از ۵۳۲ کانون سرانه خود را دریافت کردند.

«امیرحسین خورشیدی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت حجت بن الحسن (اروحنا فداه)، اظهار کرد: همزمان با این ایام فرخنده، سرانه کانون‌های مساجد جدیدالتأسیس در سراسر کشور پرداخت شد.

معاون سازماندهی و شبکه‌سازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با بیان اینکه این سرانه، هدیه کانون‌های جدید التأسیس است، گفت: ما در سال گذشته تعهد کرده بودیم سرانه مالی برای کانون‌هایی جدید که در کشور فعالیت مؤثر و مستمر فرهنگی در سطح مسجد دارند، واریز شود که این امر امروز با پیگیری حجت الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با مساعدت ویژه دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه سالروز ولایتعهدی حضرت مهدی(عج) محقق شد.
 

خورشیدی، با بیان اینکه توزیع عادلانه منابع به رشد فعالیت کانون‌ها کمک می‌کند، تصریح کرد: خوشبختانه، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور سرانه تمامی کانون‌های جدیدالتأسیس را که از زمان کرونا سرانه دریافت نکرده بودند، نیز پرداخت کرد.
 

وی با بیان اینکه بیش از ۵۳۲ کانون سرانه خود را دریافت کردند، اضافه کرد: با همکاری و تعامل شایسته معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، توانستیم هدیه سرانه کانون‌هایی را که از سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شده‌اند، پرداخت کنیم.
 

خورشیدی با اشاره به فعالیت ۲۶ هزار و ۴۴۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر کشور، بیان کرد: به منظور توزیع عادلانه‌تر منابع مالی، معیار و میزان کمّی و کیفی فعالیت‌های ثبت شده در سامانه بچه‌های مسجد برای پرداخت سرانه‌ها مؤثر بوده است.

وی با بیان اینکه باید فاصله سرانه‌های فرهنگی کشور را نسبت به سایر حوزه‌ها کاهش دهیم، ابراز کرد: توجه به ارتقا و توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری در شهرها و روستاها یکی از ماموریت‌های ذاتی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است قطعاً برای تحقق این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی جدی هستیم.
 

خورشیدی تأکید کرد: مقام معظم رهبری مسجد را پایگاهی برای همه‌ی کارهای نیک می‌دانند و می‌فرمایند: «مسجد باید پایگاه انسان‌سازی، عمران دل و دنیا، مقابله با دشمن، بصیرت‌افزایی و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی» باشد، از رو باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند مساجد بتوانیم بستر تربیت و رشد جوانان مؤمن و متعهد به انقلاب را فراهم کنیم.
 

معاون سازماندهی و شبکه‌سازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در رفع محرومیت‌های فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: یقیناً با اختصاص اعتبارات مناسب و مدیریت صحیح آن می‌توان بر دامنه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مسجد به عنوان فراگیرترین نهاد اجتماعی در جامعه بیفزاییم.

کد خبر 1725575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha