وحدت و همدلی بین مذاهب مختلف اسلامی باعث ایجاد امنیت پایدار در جامعه می شود

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه گفت:هفته وحدت فرصتی مطلوب برای تقویت همدلی و انسجام بین مذاهب مختلف اسلامی است که باعث ایجاد امنیت پایدار در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب امروز سه شنبه ( ۴مهر ماه) در نشست خبری که بمناسبت برنامه های هفته وحدت در کرمانشاه برگزار شده بود ، گفت: نامگذاری هفته وحدت از سوی امام خمینی(ره) هر فرصتی را از دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی گرفته است و هفته وحدت ، فرصت مغتنم و ارزشمندی برای گرامیداشت یاد پیشگامان اتحاد اسلامی از جمله معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در جوامع اسلامی است.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه افزود: نامگذاری هفته وحدت و تاکید بر برگزاری جشن‌های مختلف در میان امت اسلام و ملت ایران، خود گویای اهمیت این موضوع است که باید همواره به آن عنایت خاص داشت لذا شیعه و سنی باید اخلاق و روش و منش پیامبر بزرگ اسلام (ص) را به دنیا معرفی کنند.

وی خاطر نشان کرد: مسلمانان دارای مشترکات بسیاری هستند که اعتقاد به پیامبری حضرت محمد (ع) مهم ترین مشترکات و عامل اصلی وحدت برادران اهل سنت و تشیع است.

حجت الاسلام فاطمی نسب با اشاره به برنامه‌های هفته وحدت در کرمانشاه، اظهار کرد: برگزاری همایش بزرگ وحدت با حضور ۵۰۰ نفر از علمای شیعه و سنی، روز هشتم مهر در تالار انتظار کرمانشاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار و دیگر مسئولان استان، حضور ماموستا ملاقادر قادری از چهره های شناخته شده تقریبی ،برگزاری جشن‌های هفته وحدت در سراسر استان به ویژه در مناطق اهل سنت، با برپایی محافل مولودی خوانی و دف‌زنی غرق در مساجد،برگزاری میزگردهای تلویزیونی حول محور هفته وحدت و مشترکات بین شیعه و سنی، تقدیر و تجلیل از شخصیت های و فعالین تقریبی از برنامه‌های هفته وحدت در کرمانشاه است .

مدیر مرکز اسلامی کرمانشاه افزود: دشمنان مطمئن شده اند که اگر برنامه ریزی نکنند دین اسلام که یک دین کامل است و انسان را به تکامل می رساند گستره جهانی پیدا خواهد کرد و این موضوع آنها را از چپاول مسلمانان باز خواهد داشت.

وی ابراز کرد:وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب نیست، بلکه وحدت به معنای اتحاد و همبستگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی است. آیاتی از قرآن و احادیث بسیاری از رسول اکرم(ص) بر ضرورت حفظ همدلی میان مسلمانان تاکید دارند.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: با این حال امروز با همه کارشکنی‌های صورت گرفته هفته وحدت در همه بلاد اسلامی قابل احترام است و امت اسلامی با درایت امام‌خمینی(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی این هفته را گرامی می‌دارند، چرا که گرامیداشت هفته وحدت خاری است در چشم دشمنان و بدخواهان امت اسلامی است.

مدیر مرکز اسلامی کرمانشاه در پایان اظهار کرد: هفته وحدت؛ فرصتی برای همدلی و اتحاد مسلمانان جهان علیه دشمنان اسلام  است تا  بتوانیم با همبستگی در سایه دین مبین اسلام، با ایمان و یقین، همدوش و همگام با برادران و خواهران دینی، میراث داری لایق برای آموزه‌ها و ارزش‌های غنی اسلام و قرآن باشیم .

کد خبر 1725793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha