هوشیاری و بیداری جوامع اسلامی شرط اول مسئله وحدت است

بیکی گفت: هوشیاری و بیداری جوامع اسلامی شرط اول مسئله وحدت است که می تواند مانع نفوذ و موفقیت سیاست تفرقه انگیز شود.

مهدی بیکی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: مسئله وحدت یکی از مسائل مهم و ضروری جهان اسلام است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: سیاست تفرقه انگیزی جزو سیاست های دول غربی و صهیونیستی است که بر پایه اختلافات مذهبی و قومی شکل می گیرد.

وی ادامه داد: هوشیاری و بیداری جوامع اسلامی شرط اول مسئله وحدت است که می تواند مانع نفوذ و موفقیت سیاست تفرقه انگیز شود.

بیکی اظهارداشت: استان گلستان نیز بر اساس بافت قومی و مذهبی، دارای مذاهب و قومیت های مختلف است که می تواند مورد طمع سیاست های شوم دشمنان نیز قرار گیرد، بنابراین می طلبد ضمن هوشیاری، سیاست های وحدت آفرین و برنامه های فرهنگی بر پایه همدلی همیشه استمرار داشته باشد.

وی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز که همیشه خاستگاه وحدت هستند، می توانند به سیاست های وحدت آفرین کمک کنند و تاثیرات بسیار خوبی در افراد و جوامع داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با اشاره به برنامه های کانون های مساجد استان در هفته وحدت، افزود: برگزاری برنامه های کرسی تلاوت، دیدار و تقدیر از خانواده شهدای اهل سنت، برگزاری محفل انس با قرآن و تقدیر از فعالیت کانون، پویش قرآنی «قرآن، کتاب وحدت» در فضای مجازی با انتشار تصاویر تلاوت قرآن، بوسه بر قرآن و برپایی محافل انس با قرآن، اجرای سرود و دعوت از فعالیت فرهنگی و علمای اهل سنت و اهدای جهیزیه به زوج های نیازمند با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان در کانون گلشن، برگزاری جشن شب میلاد پیامبر اکرم (ص) در سطح کانون و اجرای گروه سرود از برنامه های کانون ها در این ایام است.

کد خبر 1726058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha