فعالیت ۱۰۰ مسجد اهل سنت در تهران/ از رسیدگی به مشکلات اهل سنت تا برگزاری برنامه های قرآنی

ماموستا عزیز بابایی با اشاره به فعالیت یک صد مسجد اهل سنت در استان تهران گفت: از میان این مساجد ۲۰ مسجد محوری و جزو مساجد فعال اهل سنت هستند.

ماموستا «عزیز بابایی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت بیش از یک صد مسجد اهل سنت در استان تهران اظهار کرد: از میان این تعداد مسجد ۲۰ مسجد محوری و فعال و تحت نظر مسجد صادقیه فعالیت می کنند.

امام جمعه مسجد اهل سنت صادقیه تهران بیان کرد: ۲۰ سال پیش به همت تعدادی از برادران اهل سنت در تهران اقدام به ساخت مسجد صادقیه نمودیم و علاوه بر اقامه نماز جمعه، در ایام هفته نیز پنج نوبت نماز جماعت نیز برپا می شد، پس از آن اقدام به راه اندازی شعبه های این مسجد در دیگر مناطق تهران و شهرستان های استان تهران نمودیم تا افراد ساکن در  محلات پیرامونی تهران به راحتی به مساجد اهل سنت در مناطق خود دسترسی داشته باشند.

فعالیت ۲۰ مسجد محوری

ماموستا عزیز بابایی گفت: در حال حاضر مسجد اهل سنت صادقیه تنها برای اقامه نماز جمعه و نماز اعیاد به روی مردم باز است و در طول این سالها بیش از یک هزار نماز جمعه در این مسجد اقامه شده است، اما ۲۰ مسجد محوری تحت پوشش این مسجد علاوه بر نماز جمعه، نمازهای یومیه را در طول هفته در مساجدشان برگزار می کنند.

وی افزود: علاوه براقامه نماز جمعه،  مسجد صادقیه یکی از مراکز رسیدگی به مشکلات خانواده های اهل سنت است و تلاش می کنیم که مراجعینی که در محورهای ازدواج، اختلافات خانوادگی و مشکلات حقوقی نیازمند کمک هستند، را مشاوره و  مشکلاتشان را پیگیری نماییم.

فعالیت دارالقرآن المصطفی(ص) در مسجد صادقیه

امام جمعه مسجد اهل سنت صادقیه تهران با اشاره به فعالیت دارالقرآن المصطفی (ص) این مسجد خاطر نشان کرد: این دارالقرآن پیرامون دوره های حفظ و آموزش قرائت قرآن کریم برای بانوان،بزرگسالان و خردسان و نیز دانشجویان با حضور اساتید مجرب فعالیت می کند.

شرکت ۱۵ هزار اهل سنت در نماز جمعه

 وی با اشاره به حضور قومیت های مختلف در مسجد صادقیه و دیگر مساجد اهل سنت گفت: در نمازهای جمعه مسجد صادقیه شاهد حضور گسترده مردم هستیم و در دیگر مساجد نیز بیش از ۱۵ هزار اهل سنت برای اقامه نماز جمعه حضور می یابند. همچنین به منظور تقویت وحدت میان اهل سنت و شیعه، از براداران اهل سنت در برنامه ها و همایش هایی که توسط برادران شیعه برگزار می شود، حضور می یابند، به عنوان مثال  در حال حاضر که در هفته وحدت قرار داریم از شبکه های مختلف تلویزیونی با ما مصاحبه داشتند و از دانشگاهها و مراکز و دستگاههای مختلف همایش ها و برنامه هایی همانند کنفرانس بین المللی وحدت  برگزار می کنند که ما نیز به این مراسم ها دعوت و سخنرانی می کنیم. ضمن اینکه از مسئولین کشوری که شیعه هستند نیز در مسجد صادقیه برای اقامه نماز جمعه شرکت می کنند و از ما پیشتیبانی می کنند.

پرهیز از اختلاف میان شیعه و سنی

امام جمعه مسجد اهل سنت صادقیه تهران بر لزوم گسترش وحدت میان مسلمانان خاطر نشان کرد: در سخنرانی ها و برنامه های مختلف امامان جمعه و جماعات اهل سنت تلاش می کنند، گامی در جهت تقویت وحدت میان مسلمانان بردارند و هرگز وارد مباحث اختلافی و فتنه انگیزی نمی شوند.

کد خبر 1726156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha