خیرین استان اصفهان در ۸۰ درصد پروژه های مدرسه سازی مشارکت دارند

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: خیرین استان اصفهان در ۸۰ درصد پروژه های مدرسه سازی با وزارت آموزش پرورش مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «مجید نسیمی» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به نهضت مدرسه سازی در این استان اظهارداشت: خیرین از پایه ها و ارکان مهم این اتفاق بزرگ هستند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان افزود: مردم و خیرین در ۸۰ درصد پروژه های مدرسه سازی با وزارت آموزش پرورش مشارکت دارند که همین موضوع در سرعت بخشی به پروژه ها نقش دارد.

وی ادامه داد: ۵۴ مدرسه امسال آماده شده و برای تحصیل و انجام فعالیت های آموزشی تحویل آموزش و پرورش شده که به مرور زمان نیز مابقی پروژه ها افتتاح خواهد شد.

نسیمی اضافه کرد: پروژه مدرسه سازی با حضور خیرین در مناطق مختلف استان اصفهان کلنگ زنی می شود که ساختمان آن احداث و دولت نیز تجهیز می کند که میزان مشارکت دولت و خیرین در هر یک از محیط های آموزشی متفاوت است.

وی با اشاره به شاداب سازی مدارس برای آغاز فصل تحصیل، گفت: این طرح در ۵۰۰ مدرسه استان اصفهان اجرا شد که خیرین نیز مشارکت داشتند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان خاطرنشان کرد: به همبستگی خیرین و مردم در هر منطقه برای احداث مدرسه نیاز داریم تا در کنار همدیگر نیاز کمبود کلاس درس را رفع کنیم.

وی یادآورشد: ۴۹ مدرسه شهر اصفهان در معرض فرونشست قرار دارند و این یک چالش جدی برای این نواحی آموزش و پروش است و باید مدرسه جدید احداث شود.

نسیمی استاندارد سازی کلاس های درس را اقدامی برای کاهش حوادث اعلام کرد و گفت: بیش از ۲ هزار کلاس درس متناسب با شرایط بحرانی خود مثل حذف بخاری نفتی داخل کلاس ایمن می شوند.

وی اضافه کرد: این چنین اقدامات در کاهش حوادث کلاس های درسی نقش دارد.

کد خبر 1726256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha