نمایش های آیینی و سنتی برخاسته از عمق فرهنگ ایرانی اسلامی/ استقبال 1200 گلستانی فرهنگ دوست از روز نخست جشنواره نمایش های آیینی و سنتی

رعیت گفت: مردم فرهنگ دوست و هنردوست استان گلستان در روز نخست جشنواره استقبال خوبی از اجراها داشتند و در روز نخست بیش از یک هزار و 200 نفر از هنرمندان و هنردوستان استان گلستان به تماشای اجراها نشستند.

محمد رعیت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: استان گلستان به دلیل برخورداری از پیشینه غنی و هنرمندانی بسیار بزرگ و خوب در نیم قرن اخیر، فعالان حوزه هنرهای نمایشی و بسترهای ایجاد شده از لحاظ فضاهای فرهنگی و هنری میزبان بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: این جشنواره از روز گذشته (جمعه 8 مهر) با حضور 18 گروه نمایشی از 9 استان کشور در تالار فخرالدین اسعد گرگانی و مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان کردکوی آغاز به کار کرده است.

وی ادامه داد: در روز نخست این جشنواره هنرمندان با اجرای نمایش های شاد و مفرح به ویژه هفته با موضوع وحدت، بستر شادی را برای مردم و آشنایی با هنر اصیل ایرانی و آیین ها و سنت های ما به عنوان به عنوان سرمایه ملی رقم زدند.

رعیت اظهارداشت: باید به خود ببالیم که به واسطه هنرمندان و بزرگانی که از گذشته تا کنون بودند، این جشنواره برای نخستین بار در این سطح در استان گلستان برگزار شده است.

وی گفت: هنرمندان تاجیکستان و چین روز گذشته و امروز وارد استان شدند و از فردا شب به اجرای برنامه می پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با دعوت از مردم برای حضور در این جشنواره، افزود: تاکید دولت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این است که مردم به راحتی از این فعالیت ها و رویدادهای بزرگ استفاده کنند و این رویدادها به صورت رایگان تا روز (دوشنبه 10 مهر) برای مردم عرضه می شود.

وی افزود: در هر روز برگزاری این جشنواره، پنج نمایش در سالن اصلی و سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی و یک نمایش در مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان کردکوی اجرا می شود.

رعیت با اشاره به تاثیر برگزاری این جشنواره در احیای آیین های سنتی، گفت: نمایش های آیینی و سنتی از دل عمق فرهنگ ایرانی اسلامی برخاسته و سینه به سینه و نسل به نسل بین هنرمندان طی شده و به ما رسیده است.

وی افزود: امروز هنرمندان ما داشته ها و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را در هنر نمایش آیینی سنتی ارائه کرده اند و جوانان و خانواده ها به خود می بالند که با دیدن این نمایش ها با هنرهای غنی ایرانی اسلامی آشنا شوند و از یک سو باعث تقویت هویت ملی ما می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه افتخار می کنیم که این هنر هزاران سال در دل مردم جا گرفته و پویاست، گفت: اهداف برگزاری این جشنواره نیز حمایت از زنده بودن و تقویت این هنر اصیل برای آیندگان است.

وی با اشاره به استقبال مردم از این جشنواره، افزود: مردم فرهنگ دوست و هنردوست استان گلستان در روز نخست جشنواره استقبال خوبی از اجراها داشتند و در روز نخست بیش از یک هزار و 200 نفر از هنرمندان و هنردوستان استان گلستان به تماشای اجراها نشستند.

کد خبر 1726305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha