هفته وقف فرصتی برای تبلیغ، ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات در راستای خدمت به جامعه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفته وقف فرصتی برای تبلیغ، ترویج فرهنگ وقف و احیا موقوفات در راستای خدمت به جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «عباس نصیرالاسلامی» امروز (۸ مهر ماه) در نشست خبری دهه وقف ضمن تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: دهه وقف توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی از ۲۷ صفر به ۱۶ ربیع الاول انتقال یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت ۳۵۰ موکب این سازمان در سراسر کشور در ایام اربعین حسینی، افزود: موکب شهدای مدافع حرم از استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از موکب های مستقر در مرز شلمچه بود که فعالیت های ارزشمندی را در زمینه اسکان و تغذیه انجام داد.

وی به برنامه های دهه وقف اشاره کرد و ادامه داد:دهم مهرماه برابر با شانزدهم ربیع‌الاول، روز وقف به عنوان «وقف، رسانه، ترویج فرهنگ وقف» و یازدهم مهرماه ، میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق علیه‌السلام به عنوان روز وقف، قرآن، سنت نبوی، سیره معصومین نام گذاری شده است.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی ادامه داد: چهارشنبه دوازدهم مهرماه به عنوان وقف، اقتصاد پایدار، رشد تولید و پنج شنبه سیزدهم مهرماه به عنوان روز وقف، امامزادگان، ترویج فرهنگ زیارت نام گذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعه چهاردهم مهرماه بیست ربیع‌الاول به عنوان روز وقف، حمایت از خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی، شنبه پانزدهم مهرماه وقف، حمایت از نخبگان علمی و دانش بنیان ها و روز یکشنبه شانزدهم مهرماه، بیست و دوم ربیع‌الاول به عنوان روز وقف، سلامت جامعه، تکریم واقفین و خیرین نام گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در زمینه ترویج فرهنگ وقف نقش به سزایی دارند، یادآور شد: در کشورهای خاورمیانه و اسلامی در زمینه در زمینه رسانه و تبلیغ ضعیف هستند.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی ضمن تاکید بر اینکه روایت نخست در زمینه تبلیغ و اطلاع رسانی بسیار مهم است از رسانه ها خواست در زمینه ترویج فرهنگ وقف همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد این استان را جزء سه استان کم موقوفه کشور دانست و بیان کرد: به دنبال بالابردن آمار بقاع متبرکه نیستیم بلکه بالابردن آمار موقوفات در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲۵ بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه جامع بقاع متبرکه کشور به ثبت رسیده و جزو استان های با بقاع متبرکه بالا هستیم.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی مساجد را مکان هایی برای انسان سازی و زیرساخت توسعه فرهنگی کشور دانست و افزود: هزار و ۱۰۶ مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: هر چند در بیشتر شهرهای استان به اندازه کافی مسجد وجود دارد ولی در شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کمبود مسجد داریم.

وی از ثبت ۲۰ قبرستان استان در سامانه مربوطه خبر داد و اظهار کرد: دو دارالقرآن، ۶ زینبیه و یک مهدیه نیز در سامانه جامع آمار و اطلاعات بقاع متبرکه کشور به ثبت رسیده اند.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی به وجود ۱۲۰ موقوفه غیرمتصرفی استان اشاره کرد و افزود: موقوفات غیرمتصرفی استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۹ مورد و آمار پایینی است و مطلبد رسانه ها برای فرهنگ سازی به این مورد بپردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به گزارش عملکرد این نهاد در حوزه فرهنگ اشاره کرد و ادامه داد: بیشتر برنامه های فرهنگی اوقاف استان در بقاع متبرکه شاخص برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های شاخص اوقاف در دهه وقف و دهه کرامت در بقاع متبرکه برگزار شدند، ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی از طرح نوروزی آرامش و ضیافت بهاری آغاز و در شهادت ائمه اطهار علیهم السلام برنامه های لازم نیز در دستور کار قرار داشت.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی در فصل تابستان با حضور مبلغین برگزار شد، افزود: طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم، عید غدیر و مناسبت‌های دیگر نیز توسط این اداره در طول سال برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اوقاف و امور خیریه افتخار دارد که دستگاهی ولایی، زیر نظر مقام معظم رهبری و خدمتگزار قرآن و اهل بیت علیهم السلام است.

وی سازمان اوقاف و امور خیریه متولی مسابقات بزرگ قرآنی در کشور است، گفت: امسال ۴۶ مین دوره مسابقات قرآنی در کشور برگزار شد.

کد خبر 1726309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha