جشن مهر سینمای ایران، جشن همدلی و اتحاد بین اهالی آن است

معاون سینمایی اداره کل آذربایجان شرقی جشن مهر سینمای ایران را جشن همدلی و اتحاد بین اهالی سینما عنوان کرد و گفت: برگزاری جشن مهر سینمای ایران روحیه نشاط در فعالان عرصه سینما را بالاتر برده است و اجرای برنامه ها در سطح استان باعث بهره مندی آحاد مردم در مناطق کم برخوردار، از این هنر شده است.

«علی محرمی»، معاون سینمایی اداره کل آذربایجان شرقی درباره  مهمترین برنامه های  جشن مهر سینمای ایران دراستان  آذربایجان شرقی به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت:  هشتم مهرماه همزمان با دیدار خانواده شهدای فیلمساز به اتفاق مدیرکل و بسیج هنرمندان سینماگران جشن استانی آغاز می‌شود؛ برگزاری کارگاه تخصصی، افتتاح سالن سینما در شهرستان چاراویماق که یکی از شهرستان های مناطق محروم استان است با تکیه بر شعار محرومیت‌زدایی و عدالت فرهنگی خواهد بود.

معاون سینمایی اداره کل آذربایجان شرقی برگزاری جشن مهر سینمای ایران با اشاره به اینکه دهم مهرماه با تقدیر از رشته‌های مختلف سینمایی جشن ادامه پیدا می‌کند،گفت: در این روز با همکاری انجمن سینمای جوان سینمای سیار در ۴ شهرستان محروم هورانه ورزقان، خداآفرین و هریس  راه اندازی می شود.

علی محرمی  افزود: در جشن مهر سینمای ایران روحیه نشاط در فعالان عرصه سینما، با تقدیری که سال گذشته داشتیم بالاتر رفته و اجرای برنامه ها در سطح استان باعث بهره مندی آحاد مردم در مناطق کم برخوردار، از این هنر شده است.

وی بردن سینماهای سیار به شهرستان‌ها را برای اجرای عدالت فرهنگی حائز اهمیت دانست و گفت: در حوادث سال گذشته کسی فکر نمی‌کرد از جشن استقبال شود اما جزو استان‌هایی بودیم که در برگزاری جشن موفق بودیم و مردم و اهالی سینما هم استقبال خوبی کردند.

وی این جشن را جشن همدلی و اتحاد بین اهالی سینما عنوان کرد و ابراز داشت: در عرصه فیلم کوتاه با توجه به اشتیاق و علاقه که اهالی هنر در استن دارند از آمار  ۳۵ پروانه ساخت در سال گذشته،  امسال در ۶ ماهه نخست سال به  ۵۰ پروانه ساخت رسیدیم.

کد خبر 1726319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha