146 مرکز ناباروری سطح سه در کشور فعال است

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: 146 مرکز ناباروری سطح سه در کشور وجود دارد که خدمات لازم را به بیماران ارائه می دهند.

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه سفر به استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: مراکز ناباروری سطح دو در گذشته اصلاً وجود نداشته و در این دولت  47 مرکز ناباروری سطح دو افتتاح شده و این مراکز به 64 مرکز افزایش خواهد یافت که تا آخر آبان ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: پوشش خدمات ناباروری در گذشته اصلاً تحت پوشش بیمه نبود اما اکنون  90 درصد تحت پوشش است و به هر میزان نمایندگان تصویب کنند بهتر خواهد بود.

کریمی عنوان کرد: برای جوانی جمعیت هر دانشگاهی باید یک مرکز سطح دو و هر استانی یک مرکز سطح سه ناباروری داشته باشد و قرار است پیگیری های لازم صورت بگیرد.

 معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: کاهش نرخ باروری طی چند سال گذشته در ایران متوقف شده و درصد کمی رو به افزایش است به خصوص فرزند سوم و چهارم رو به افزایش است که این خبر خوبی در قانون افزایش جمعیت است اما سیر کاهش نرخ باروری متوقف شده و به سمت افزایش رفتیم خبر خوبی است.

 وی در خصوص طرح های سلامت شهرستان شیروان اضافه کرد: در راستای رویکرد وزارت بهداشت که هدف آن عدالت و نظام سلامت است با همت این دولت طرح های مهمی افتتاح شد، ام آر آی یکی از پیشرفته ترین دستگاه های ایران در بیمارستان خاتم الانبیاء این شهرستان است و با نصب و راه اندازی و افتتاح آن دیگر نیاز نیست مردم به سایر شهرستان ها مراجعه کنند.

کریمی تصریح کرد: پد بالگرد برای امدادرسانی و کسانی که مجروح و بیمار باشند برای حفظ جان و سلامت به موقع کمک می کند و اهمیت دارد و تمام تلاش بر این است که عدالت برقرار شود و جاهایی که محروم بودند توسعه یابد.

کد خبر 1726413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha